Chrysler ar putea fi nevoit? s? se divizeze pentru a supravie?ui crizei

Vineri, 07 Noiembrie 2008, ora 12:51
1929 citiri
Chrysler ar putea fi nevoit? s? se divizeze pentru a supravie?ui crizei

Chrysler consuma prea accelerat lichiditatile si, daca nu reuseste sa ajunga la un acord de fuziune cu General Motors sau sa obtina un credit guvernamental, ar putea fi nevoita sa se divizeze pentru a supravietui crizei economice, potrivit unor surse apropiate companiei. Fara finantare externa sau o restructurare integrala, conducerea constructorului auto american este ingrijorata de capacitatea companiei de a suporta cheltuielile operationale din propriile lichiditati in prima jumatate a anului viitor, au declarat, pentru Reuters, sursele citate, fara a face insa precizari cu privire la performantele financiare ale companiei.


Chrysler a avut de achitat, in august si septembrie, 100 de milioane de dolari pe luna pentru a ajuta furnizorii de componente si servicii, si alte 200 de milioane de dolari pe luna, reprezentand cheltuieli cu vanzarile prin dealeri, dupa ce a suspendat finantarea prin leasing a clientilor, au adaugat sursele.


La finele lunii iunie, compania anuntase ca dispune de lichiditati in valoare totala de 11,7 miliarde de dolari, insa veniturile companiei au scazut substantial de atunci, culminand cu o prabusire de 35% a vanzarilor in octombrie.


Chrysler si actionarul sau majoritar, Cerberus Capital Management, au refuzat sa comenteze informatiile.


Cerberus si General Motors au stabilit, in octombrie, termenii de principiu care ar putea sta la baza unei fuziuni intre divizia constructoare de automobile a Chrysler si General Motors, insa acordul a esuat dupa ce administratia Bush a refuzat solicitarile transmise de cele doua companii, care au cerut finantare guvernamentala de 10 miliarde de dolari pentu a incheia tranzactia, potrivit surselor Reuters.


Refuzul autoritatilor a determinat cei trei mari constructori americani din Detroit, General Motors, Chrysler si Ford sa se concentreze, alaturi de companiile si firmele care depind de activitatea lor, pe obtinerea unui program masiv de salvare a industriei auto, finantat de stat, pentru a proteja salariatii.


In aceste conditii, situatia Chrysler forteaza compania sa analizeze masuri drastice pentru a evita falimentul, care ar putea include vanzarea marcii Jeep, considerata cea mai valoroasa pentru acest constructor, sau externalizarea diviziilor de finante si resurse umane, au aratat sursele citate.


General Motors si Ford au avut pierderi cumulate de 27 miliarde de dolari in primele sase luni, inainte de accentuarea efectelor crizei financiare asupra economiei reale si industriei auto, rezultand astfel perspective sumbre pentru cele doua grupuri pentru semestrul al doilea din 2008 si prima parte a anului viitor.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...