Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cele mai influente automobile (III)

Cele mai influente automobile (III)
Frumoase, inovatoare, inedite. Au facut istorie, au imbunatatit viziuni, au generat noul. Masinile din "Top 25 cele mai influente automobile" se pot mandri ca au avut un rol important in evolutia design-ului auto.


Ford Edsel



In 1957, proprietarii Ford Motor Company au trait in mod
public dezamagirea si esecul comercial al modelului ,,Edsel". Lansarea noii
marci a fost unul dintre cele mai rasunatoare esecuri din istoria brand-ului si
cea mai buna lectie ca design-ul de produs, design-ul de identitate si campania
de promovare nu pot functiona bine decat corelate cu piata si cu obiectivele
companiei.



Denumirea Edsel, aleasa de managementul companiei dupa numele
unicului fiu al fondatorului Henri Ford, a fost respinsa de piata ca urmare a
asocierii fonetice dintre "Edsel" si "Pretzel" -covrig sau
"Weasel" - nevastuica.



Prima fabrica Edsel
a experimentat, in 1958, un mecanism nonconformist al transmisiei,  numit "Teletouch" - un buton similar celor
digitale actuale, localizat in centrul volanului, asemanator cu designul
masinilor moderne de lux.



Foto: Sistemul "Teletouch"



 



 



DeLorean DMC-12



Fostul exportator
din Irlanda de Nord, s-a "laudat" cu portierele care se deschideau in sus, sub
forma unor aripi de pescarus si cu un motor V-6 cu injectie, realizat dintr-o
combinatie de Peugeot-Renault-Volvo.



Modelul DMC-12
a fost prezentat publicului larg in 1981 de catre controversatul sau creator, John
DeLorean . Arestarea sa pentru trafic de droguri, din anul 1982, a facut sa creasca
popularitatea filmului "Back to the Future" (Inapoi in viitor) si implicit a modelului
DeLorean - vedeta filmului.



John DeLorean
a creat ulterior si 3 automobile placate cu aur de 24k. In cadrul
procesului intentat de catre stat pentru detinere si trafic de droguri, a fost gasit
nevinovat si apoi eliberat in anul 1984. DeLorean a declarat
falimentul in 1999, lasand opinia publica sa se intrebe daca realizarea a trei
masini din aur in timpul unei crize financiare fost o decizie inteleapta.



Foto: John
DeLorean si creatia sa, modelul MDC-12



Citroen DS




Sputnik, Marilyn
Monroe si Citroen DS sunt cele mai importante branduri din anii '50. Citroen DS sau "Zaita" a revolutionat lumea prin
design si tehnica. Prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1955, modelul DS
s-a vandut in peste un milion si jumatate de exemplare in perioada 1955 - 1975.



Sistemul de suspensii
hidropneumatice cu autoreglare in functie de conditiile de rulare ajuta acest
automobil de lux din clasa medie sa isi pastreze stabilitatea in viraje.
Stilata in forma si manevrabilitate, Citroen DS reprezinta estetica franceza in
cel mai inalt grad, DS clasandu-se pe locul 3 in cadrul competitiei Global Automotive Elections Foundation's Car of the Century.



 






 



Ferrari Testarossa



Designerii celei mai cunoscute
companii de caroserii din lume, Pininfarina, au creat
in 1984 Testarossa ("cap rosu" in italiana). Ei au demonstrat ca o masina cu
design lat si plafon foarte jos poate castiga curse automobilistice. Atu-ul
acestui model al anilor '80 consta in prizele laterale de aer, care au reusit
sa faca din Testarossa masina preferata in lumea interlopa din Miami.



 



 






 



Stanley Steamer



 



Stanley sau Stanley Steamer, cea mai cunoscuta masina
propulsata cu aburi, a inregistrat, in 1906, recordul mondial de viteza: 205
km/h, la Daytona Beach Road Course, in Florida.



Foto: Modelul Stanley Steamer din 1906 care a inregistrat viteza de  205
km/h



Desi sistemul de propulsare cu aburi pierdea teren in
fata motorului cu ardere interna, Stanley a supravietuit

miraculos,  continuand sa fie un ansamblu de metal pus in
miscare cu ajutorul apei. Gemenii Francis si Freelan Stanley au pus bazele
companiei Stanley Motor Carriage Company dupa ce au vandut lui Eastman Kodak
afacerea lor din domeniul fotografic.



 



In zilele noastre, celebrul prezentator Jay Leno conduce
frecvent un Stantley din 1909.



Foto: Jay Lano la volanul Stanley-ului sau.



 

Chevrolet Bel Air 1957



Reclama pentru Bel Air din 1954 suna cam asa: "Sweet, Smooth, and
Sassy" - armonios, linistit, indraznet. Aripile spate si grila aurita au atras multe
priviri,  fiind cea mai apreciata si
dorita masina a acelor vremuri.



Originalul Bel Air avea un motor de 6 cilindri
care dezvolta 115 cai putere. Directorul de Design de la GM, Ed Welburn, spunea despre
forma acestei bijuterii: "Cu un un design fresh si tineresc Chevrolet Bel Air
reprezinta o intreaga generatie de americani. Este un adevarat reper cultural."



Foto: Chevrolet Bel Air Sport Coupe



 



Cadillac Eldorado 1953



General Motors a scos pe piata,
in acelasi an, 1953, Chevrolet Corvette si Cadillac
Eldorado. Eldorado, in concordanta cu numele (un oras mitologic despre care se
credea ca ascunde bijuterii si aur) a intrecut Corvette-ul atat ca extravaganta
dar si ca pret - ajungand la suma exorbitanta de 7.750 de dolari ca pret de
baza, dublu fata de pretul lui Chevrolet Corvette.



Banii in plus aduceau in schimb radio, scaune din piele,
aeroterma, stergatoare de parbriz, servo directie, transmisie automata,
cauciucuri vopsite in alb, in concluzie, facilitati care au devenit standard pentru
masinile de lux.



 



Un articol de Gabriela Garjoaba



Sursa: mensvogue.com 



 



 



 



 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6217 ori