Automobilele de ultima generatie, vulnerabile in fata hackerilor. Topul celor mai nesigure masini

Miercuri, 06 August 2014, ora 10:03
4498 citiri
Automobilele de ultima generatie, vulnerabile in fata hackerilor. Topul celor mai nesigure masini
infiniti Q50. Sursa foto: Reuters

Nu doar computerele sunt vulnerabile in fata criminalilor cibernetici, ci si automobilele de ultima generatie, care functioneaza pe baza unor programe software complexe ce controleaza aproape toate functiile unei masini. Hackerii pot fura, spiona sau ameninta siguranta soferului, in conditiile in care, pana acum, producatorii auto nu au acordat prea multa importanta securitatii IT.

Potrivit unui raport realizat de expertii in securitate Charlie Miller si Chris Valasek, automobilele de pe piata cu cele mai nesigure aplicatii din punct de vedere al securitatii informatice apartin celor de la Chrysler, Nissan si General Motors.

Mai exact, aplicatiile care sunt cel mai usor de "spart" apartin modelelor Jeep Cherokee 2014 al celor de la Chrysler, Infiniti Q50 din 2014 al celor de la Nissan si modelul 2015 Cadillac Escalade produs de General Motors, informeaza Reuters.

"Chrysler va verifica aceste afirmatii si le va remedia, daca se vor dovedi adevarate", a spus purtatorul de cuvant al companiei, Eric Mayne. La randul lor, cei de la Nissan au anuntat ca au revizuit rezultatele din studiu si au adaugat ca nu sunt indicii ca autorii acestuia au incercat sa exploateze vulnerabilitatile identificate la Q50. In acelasi timp, General Motors nu a comentat aceste informatii.

Miller, inginer de securitate la Twitter, si Valasek, director de cercetare in securitate auto la firma de consultanta IOActive, au spus ca au evaluat siguranta automobilelor pe baza potentialelor atacuri de la distanta.

Pentru a realiza acest raport, ei nu au testat automobilele, ci au luat in calcul numai criteriile de baza in securitatea aplicatiilor, cum ar fi tehnologiile care permit accesul de la distanta, ca WiFi si Bluetooth, prin care hackerii pot sa obtina controlul sistemelor instalate pe automobile, au spus cercetatorii.

Automobilele cu cele mai sigure aplicatii

Un alt model produs de Chrysler Group este in topul clasamentului celor mai greu de "sabotat" automobile, respectiv Dodge Viper 2014. Acesta a impartit pozitia cu modelele Audi A8 din 2014 al celor de la Volkswagen si cu Accord 2014 al celor de la Honda Motor Corp.

Miller si Valasek au subliniat ca nu au testat efectiv automobilele pentru a realizat topul celor mai "hackable", ci numai aplicatiile, si au adaugat ca modelele pot fi, totusi, destul de sigure.

Cei doi cercetatori au precizat ca lansarea acestui raport a avut ca scop crearea unui mediu in care posesorii de automobile sa poata compara securitatea cibernetica a modelelor.

#securitate informatica, #securitate automobile , #Produse

Curs valutar

1 EUR = 4.9759 RON

0.0010

1 USD = 4.8284 RON

-0.0063
  1. Noul Cod de urbanism. Vor fi permise garaje, stații de încărcare, chiar și case fără autorizație de construire
  2. Previziunea economică pentru 2025 a lui Warren Buffett, al 6-lea cel mai bogat om din lume
  3. Taxarea progresivă a salariilor, aplicată din 2025. De la ce sumă ar putea crește impozitul pe venit anul acesta
  4. Pensiile vor crește din septembrie. Ce modificări va mai include Bugetul pe 2025 SURSE
  5. Neptun Deep în 2025: Gazele din Marea Neagră cuvenite României nu pleacă din țară. Când începe exploatarea offshore și unde merg concret resursele energetice
  6. Rezervele de gaze ale României se golesc cu o viteză record. Unde exportă țara noastră cele mai multe resurse și care este situația în Europa
  7. ”În 2025 sunt șanse mari să intrăm oficial în recesiune”. Avertismentul unui economist pentru români
  8. Dispar mai multe curse cu trenul. Ce modificări importante au apărut pe rutele CFR din cauza Ordonanței „Trenuleț”
  9. Putin stă pe o bombă cu ceas: Prăbușirea puterii președintelui s-a pus în mișcare, după ultima mutare
  10. Revoltă între prosumatori după ce cota redusă de TVA a fost aplicată haotic. „Nu putem tolera interpretarea discreționară a legii”