Nu doar computerele sunt vulnerabile in fata criminalilor cibernetici, ci si automobilele de ultima generatie, care functioneaza pe baza unor programe software complexe ce controleaza aproape toate functiile unei masini. Hackerii pot fura, spiona sau ameninta siguranta soferului, in conditiile in care, pana acum, producatorii auto nu au acordat prea multa importanta securitatii IT.
Potrivit unui raport realizat de expertii in securitate Charlie Miller si Chris Valasek, automobilele de pe piata cu cele mai nesigure aplicatii din punct de vedere al securitatii informatice apartin celor de la Chrysler, Nissan si General Motors.
Mai exact, aplicatiile care sunt cel mai usor de "spart" apartin modelelor Jeep Cherokee 2014 al celor de la Chrysler, Infiniti Q50 din 2014 al celor de la Nissan si modelul 2015 Cadillac Escalade produs de General Motors, informeaza Reuters.
"Chrysler va verifica aceste afirmatii si le va remedia, daca se vor dovedi adevarate", a spus purtatorul de cuvant al companiei, Eric Mayne. La randul lor, cei de la Nissan au anuntat ca au revizuit rezultatele din studiu si au adaugat ca nu sunt indicii ca autorii acestuia au incercat sa exploateze vulnerabilitatile identificate la Q50. In acelasi timp, General Motors nu a comentat aceste informatii.
Miller, inginer de securitate la Twitter, si Valasek, director de cercetare in securitate auto la firma de consultanta IOActive, au spus ca au evaluat siguranta automobilelor pe baza potentialelor atacuri de la distanta.
Pentru a realiza acest raport, ei nu au testat automobilele, ci au luat in calcul numai criteriile de baza in securitatea aplicatiilor, cum ar fi tehnologiile care permit accesul de la distanta, ca WiFi si Bluetooth, prin care hackerii pot sa obtina controlul sistemelor instalate pe automobile, au spus cercetatorii.
Automobilele cu cele mai sigure aplicatii
Un alt model produs de Chrysler Group este in topul clasamentului celor mai greu de "sabotat" automobile, respectiv Dodge Viper 2014. Acesta a impartit pozitia cu modelele Audi A8 din 2014 al celor de la Volkswagen si cu Accord 2014 al celor de la Honda Motor Corp.
Miller si Valasek au subliniat ca nu au testat efectiv automobilele pentru a realizat topul celor mai "hackable", ci numai aplicatiile, si au adaugat ca modelele pot fi, totusi, destul de sigure.
Cei doi cercetatori au precizat ca lansarea acestui raport a avut ca scop crearea unui mediu in care posesorii de automobile sa poata compara securitatea cibernetica a modelelor.