Feedback-ul angajatilor, o arta pentru manageri

Joi, 23 Decembrie 2010, ora 18:31
3568 citiri
Feedback-ul angajatilor, o arta pentru manageri

Teama subordonatilor de a vorbi deschis in fata sefului afecteaza comunicarea dar si productivitatea oricarei echipe, de aceea momentul in care managerul cere feedback de la angajatii sai este unul important pentru rezultatele companiei, potrivit CNN.com. 

Fara sa isi dea seama, liderii transmit semnale subtile prin care ii incurajeaza pe subordonati sa fie mai putin critici si sa exagereze cu laudele, spun specialistii.

In unele cazuri insa, interactiunea dintre manager si angajat are sanse mari sa se transforme intr-un dezastru total, mai ales cand seful ii cere parerea subordonatului.

Cu cat mai inalta este pozitia pe care o ocupi in companie, cu atat mai greu este sa primesti opinii sincere in ceea ce priveste eficienta ta ca lider.

Mediul de business de astazi, ii forteaza pe cei de la conducere sa ii implice cat mai mult pe cei din jurul lor, daca doresc sa aiba succes.

Task-urile sunt mult mai complexe acum, si managerul nu poate sa rezolve toate problemele de unul singur, de aceea specialistii ii sfatuiesc pe manageri sa invete sa obtina feedback.

Iata cateva sfaturi oferite de CNN.com , utile in comunicarea cu subordonatii:

Asigura un mediu deschis

Compania ar trebui sa fie un mediu in care angajatii sa se simta in largul lor si sa vorbeasca deschis, atunci cand vad ca lucrurile nu merg cum ar trebui.

Angajatii care isi desfasoara activitatea intr-un mediu liber, fara constrangeri sunt si angajatii cel mai usor de motivat, sustin expertii.

Aceasta solutie i-a adus succes directorului Ford, Allan Mullally, iar specialistii spun ca cea mai eficienta cale de a obtine confortul angajatilor, de a oferi feedback  este renuntarea la evaluarea anuala a preformantelor.

Daca totusi trebuie sa apelezi la ele, evaluarile ar trebui sa fie strict formale si axate pe discutii despre compensatii.

Cere feedback cat mai des intr-un stil conversational si concentreaza-te asupra informatiilor care promoveaza invatarea de lucruri noi.

Favorizeaza anonimitatea

N-o sa primesti niciodata informatii reale, daca ai de gand sa ceri raspunsuri  in public, spun specialistii.

Arata ca esti constient de importanta unui feedback onest

Daca stii cum sa demonstrezi ca apreciezi parerile deschise si castigi increderea angajatilor, vei crea o “cascada” de raspunsuri care vor schimba comportamentul echipei tale.

Urmareste sa obtii feedback in mod regulat

Un studiu recent realizat de Goldsmith, la care au participat opt mari corporatii americane, printre care si American Express si General Electric, a demonstrat ca liderii care au vorbit despre necesitatile prioritare pentru imbunatatirea rezultatelor lor si au cerut parerile angajatilor in mod regulat au obtinut imbunatatiri semnificative.

Cei care nu au pastrat un dialog continuu cu colegii au obtinut un grad scazut al performantelor, potrivit studiului citat de CNN.com.

#angajati, #arta, #feedback, #manageri, #subordonati , #stiri General Electric