Gazprom mizeaza pe profit in 2009 din vanzarile de pe piata interna

Miercuri, 22 Iulie 2009, ora 09:55
1498 citiri
Gazprom mizeaza pe profit in 2009 din vanzarile de pe piata interna

Monopolul rusesc al gazelor naturale, Gazprom, a anuntat marti ca se asteapta sa anunte profit in 2009 din vanzarile de pe piata interna a gazelor naturale, chiar daca Gazprom a mai facut astfel de declaratii si in trecut, fara ca acestea sa se materializeze, scrie Reuters, preluat de NewsIn.

"In 2009, Gazprom intentioneaza sa obtina profit din vanzarile pe plan intern", a declarat cel mai mare producator de gaze naturale din lume, intr-un comunicat.

Compania a precizat ca aceasta tinta este greu de atins fara majorari ale preturilor, insa spera sa obtina profit prin vanzarile de pe pietele nereglementare din Rusia, unde grupul realizeaza jumatate din vanzarile proprii de gaze naturale.

Preturile la gaze naturale sunt reglementate de guvern, care incearca sa lupte cu inflatia de doua cifre si un deficit bugetar accentuat intr-o perioada de criza economica grava.

In 2007 si 2008 Gazprom mai declarase ca va obtine profit de pe piata interna insa nu a reusit acest lucru. Compania, care genereaza peste 80% din veniturile totale din vanzarile externe, nu ofera de obicei detalii legate de pierderile din activitatea interna.

Pretul mediu practicat pe piata interna este de 59 dolari pe mia de metri cubi in 2009, in timp ce Gazprom, care livreaza un sfert din gazele naturale consumate de Europa, vinde gaze naturale pe pietele occidentale cu 280 dolari pe mia de metri cubi, in medie, in 2009.

Guvernul planuieste sa majoreze gradual preturile la gaze pe pietele locale, pana in 2011, pentru a atinge un nivel egal al profitabilitatii atat pe plan intern cat si pe plan extern.

Pretul la gaze naturale practicat pe plan intern va creste pana la 28% pe an in 2009 si 2010, conform unei decizii guvernamentale.

Planul a fost aprobat in 2006 dupa mai multe plangeri din partea Gazprom, care a declarat ca obtine profit doar de pe pietele externe si ca sustine pierderi masive pe plan intern.

Cei mai mari clienti locali pentru Gazprom sunt centralele de energie electrica, ce contabilizeaza peste o treime din vanzarile interne ale companiei. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#gaze, # energie, # pret, # gazprom, # profit , #stiri Gazprom