Sony infrunta Apple si revine in forta pe segmentul TV

Vineri, 11 Noiembrie 2011, ora 12:48
2015 citiri
Sony infrunta Apple si revine in forta pe segmentul TV

Sony va lansa un nou concept de televizor, total diferit de ce gasim in acest moment pe piata, spune CEO-ul companiei, Howard Stringer. Sony a lucrat la acest proiect timp de cinci ani iar acum este gata sa il prezinte publicului.

Mai mult, Sony este pregatit sa se confrunte cu televizoarele Apple, care ar fi putut fi concepute de Steve Jobs inainte de moartea sa, scrie The Wall Street Journal.

Producatorii de televizoare, impinsi de dorinta lor de a acapara cote cat mai mari din piata, au creat o piata extrem e competitiva. Astfel, Sony s-a vazut nevoit sa produca o noua generatie de televizoare care sa ii faca sa iasa in evidenta si sa permita impunerea de preturi premium, a declarat CEO-ul Sony.

Stringer a refuzat sa prezinte toate detaliile proiectului, insa a spus ca este implicat un sistem de R&D pentru a crea un alt fel de televizor.

"Nu am niciun dubiu ca liderul Apple, Steve Jobs, lucra si el la un proiect care urma sa schimbe complet ideea de televizor traditional", a declarat CEO-ul Sony.

El a continuat spunand ca, la urma urmei, asta este ceea ce toata lumea cauta. "Nu mai putem continua sa vindem televizoare ca pana acum. Fiercare televizor produs de noi toti ne face sa pierdem bani", a adaugat el.

Stringer nu subestimeaza capacitatea Apple de a iesi pe piata cu un concept inovator, insa a tinut sa sublinieze ca este, totusi, un proces dificil.

"Va dura o perioada pana vom face tranzitia la un nou concept de TV", a explicat el.

Sony are o strategie complexa, prin care va oferi servicii de retea pentru telefoanele mobile, tablete, PC-uri si televizoare. "Am petrecut ultimii cinci ani construind o platforma concurenta cu cea a lui Steve Jobs. Acum e gata si va fi lansata curand", spune Stringer.

Steve Jobs a recomandat Sony sa se concentreze asupra unui numar mai mic de produse, insa, asta ar fi insemnat ca Sony sa inchida afacerile si sa dea oameni afara, ceea ce ar fi extrem de dificil pentru companie, a mai spus Howard Stringer.

Sony, pe panta abrupta in ultimii ani

Producatorul japonez de electronice a fost, la vremea lui, un competitor puternic pe piata televizoarelor, insa a intrat tarziu pe piata cu modelele LCD in anii 2000, iar acum este depasit in clasament de Samsung si LG. Mai mult decat atat, televizoarele 3D lansate de Sony nu au avut succes la clienti. In plus, Sony a avut o mare "bataie de cap" si cu televizoarele conectate la internet, care functioneaza pe baza sitemului de operare Google.

CEO-ul Sony a declarat, joi, ca nu si-a dat seama ca va fi atat de dificil sa asigure programele necesare pentru a extinde piata pentru televizoarele 3D. "Daca vrem ca formatul sa intre in forta pe piata, ar trebui sa avem si continut adecvat, produs special pentru televiziunea 3D", a spus acesta.

Saptamana trecuta, Sony anunta o pierdere de peste 1 miliard de dolari pentru anul financiar care sa va incheia in luna martie, in mare parte datorita business-ului care a intampinat mari probleme si pe care l-a caracterizat drept "un ghimpe in coasta sa" aproape un deceniu intreg. Afacerea a scazut foarte mult din cauza scaderii foarte mari a preturilor si a scaderii cererii.

Joi, CEO-ul companiei a declarat ca Sony ar fi fost profitabila anul acesta, daca nu ar fi fost dezastrele naturale din ultima perioada. Multe dintre sediile sale au fost distruse de cutremurul din 11 martie si tsunami-ul care l-a urmat, dar si de inundatiile din Thailanda.

Potrivit estimarilor lui Stringer, aceste dezastre, alaturi de atacul cibernetic asupra serviciului de videogame online PlayStation, ating suma de 3 miliarde de dolari, suma pe care compania a trebuit sa o scoata din conturile sale.

"Pentru Sony, toate evenimentele de anul acesta sunt mult mai grave decat v-ati putea inchipui", a declarat CEO-ul.

Ar putea fi dificil pentru Sony, care isi produce majoritatea camerelor foto si video in Thailanda, sa si vanda anul acesta produsul cel mai cautat de la ei, mai ales acum, ca se apropie sezonul sarbatorilor.

"Sunt ani buni, sunt ani mai putin buni. Secretul este sa ii cantaresti, sa inveti din ei si sa reationezi profesionist la tot ce se intampla. Mai mult, trebuie sa inveti sa iti dai seama cand e nevoie de o schimbare", a explicat Stringer.

Actiunile Sony, care au coborat cu 49% in ultimele 12 luni, au scazut cu 9 centi, joi, pana la 17,11 dolari la tranzactia de seara pe Bursa din new York.

Aproape toti producatorii de televizoare ies in pierdere

Sony nu este singura companie care se chinuie sa iasa pe profit, in piata televizoarelor.

Consumatorii aleg adeseori cele mai ieftine modele, tocmai pentru ca producatorii nu reusesc sa realizeze delevizoare cu mari diferente intre ele. Rezultatul este o presiune uriasa asupra profiturilor companiilor producatoare, dar si o cerere scazuta in Europa, SUA si Japonia.

#Sony TV, #lansare TV Sony, #Sony vs Apple , #Stiri Gadget