Cum va schimba tehnologia industria de divertisment în 2023

Marti, 17 Ianuarie 2023, ora 20:05
643 citiri
Cum va schimba tehnologia industria de divertisment în 2023
FOTO: pixabay.com

Industria de divertisment se numără printre domeniile deschise la tot ce înseamnă evoluție tehnologică. Showbiz-ul ajunge la consumator atât pe ecranul televizorului, prin modalitatea clasică, cât și prin canalele media digitale, care sunt tot mai diversificate și mai accesibile. În același timp, spectacolele de orice fel activează tot mai multe simțuri, prin modalități inovative de punere în scenă.

La sport, de exemplu, spectatorii pot vedea informații și animații prin Realitatea Augmentată, îndreptând spre teren telefonul pe care au instalată o aplicație specială. Nu este nici pe departe cea mai înaltă formă de implicare a tehnologiei în spectacolul sportiv. Experții în domeniu se așteaptă la experiențe și mai complexe, bazele lor urmând a fi puse chiar din acest an.

Iată câteva dintre tendințele anticipate în 2023 în industria de divertisment, din perspectiva implementării noilor tehnologii:

Dezvoltarea platformelor de streaming video D2C

Utilizatorii doresc să acceseze un conținut video divers, la calitate premium. Nevoia a determinat o scădere a numărului abonamentelor TV, concomitent cu creșterea consumului de videoclipuri digitale prin platforme de tip OTT. Acestea oferă compatibilitate cu dispozitivele folosite de majoritatea consumatorilor moderni. În acest context, s-a dezvoltat conceptul de D2C, care înseamnă marketing direct către consumator și permite recuperarea controlului asupra eforturilor de marketing și a strategiilor de vânzare ale producătorului.

Cu alte cuvinte, tot mai mulți producători de conținut își vor crea propriile platforme pe care vor transmite creațiile. Cel mai bun exemplu de D2C este cel în care compania Disney a creat Disney+, retrăgând-și producțiile de pe Netflix. Rămâne de văzut pentru câte platforme de streaming sunt dispuși consumatorii de divertisment să plătească abonament. Potrivit unui sondaj recent, 58% dintre americani sunt abonați la minim două astfel de servicii.

Contopirea lumii reale cu cea virtuală

Conținuturile AR (Realitate Augmentată) și VR (Realitate Virtuală) sunt sub lumina reflectoarelor în mediile și afacerile de divertisment. Ambele întăresc relațiile dintre creatorii de conținut și spectatori. Consumatorii de astăzi sunt teleportați într-o lume aflată la granița dintre real și virtual.

Aceste două tehnologii au devenit disponibile pentru publicul mai larg datorită reducerii costurilor. Celebritățile și artiștii își dau seama că păstrarea contactului cu fanii, chiar și de la distanță, este esențială pentru activitățile lor. Muzicienii folosesc divertismentul VR pentru a reduce decalajul cauzat de consecințele pandemiei, dar poate cel mai cunoscut exemplu de contopire între cele două lumi este „fenomenul Pokemon Go”, în care oamenii umblau spre străzi special pentru a colecta pokemoni. Dezvoltarea software-ului de divertisment AR și VR dă naștere la experiențe inedite.

Esports, noua sursă de divertisment

Sporturile electronice reprezintă unul dintre cele mai importante sectoare din media digitală, această piață urmând să depășească 1,5 miliarde de dolari în anul 2023. La dezvoltarea eSports contribuie drepturile media, sponsorizările, dar și intrarea în oferta agențiilor de pariuri sportive. Aceste agenții atrag clienții prin oferte promoționale care pot fi activate și prin coduri precum MrBit promo code.

Serviciile de conținut pentru jocuri vor oferi, de asemenea, un spațiu pentru soluții AR și VR. Dezvoltarea aplicațiilor media și de divertisment poate fi trecută în această direcție pentru a stimula dezvoltarea de software. Tehnologia 5G este cheia succesului în acest domeniu.

Aplicații pentru sănătatea corpului și a minții

Mulți oameni încearcă să scape de obiceiurile proaste, trecând la un mod de viață sănătos. În acest context, aplicațiile de fitness sunt o „meta tendință” care influențează multe aspecte ale vieții umane. Există o aplicație de fitness pentru orice tipologie de utilizator. Campingul cu bicicleta este o activitate apreciată, care poate deveni și mai populară datorită promovării prin diverse aplicații.

Pe lângă softurile dedicate sănătății corpului, vor fi tot mai căutate și cele care vizează bunăstarea mentală. Există multe categorii de aplicații pentru sănătatea minții. Diverse instrumente ajută la depășirea depresiei, a anxietății, a furiei ș.a.m.d. Experții estimează că investițiile globale în aplicațiile mobile pentru sănătate mintală vor depăși 500 de milioane de dolari în 2023.

#tehnologie, #divertisment , #Stiri Gadget