Joi, 18 Mai 2023, ora 14:29
LP 791-18d este puțin mai mare decât Pământul FOTO Twitter

Noile date disponibile despre această exoplanetă indică faptul că este capabilă să susțină viața la suprafața ei, scrie New Atlas.

Oamenii de știință au anunțat că în cea mai apropiată parte a spațiului nostru, la o distanță de 90 de ani lumină de planeta noastră, au descoperit o nouă exoplanetă, ale cărei caracteristici sunt foarte asemănătoare cu parametrii Pământului.

Astronomii au analizat datele de la două telescoape spațiale, TESS și Spitzer, pentru a afirma existența unei noi planete asemănătoare Pământului, care a fost numită LP 791-18d.

Această nouă exoplanetă, aproape de noi după standardele cosmice, se învârte în jurul unei mici stele pitice roșii. Până acum, oamenii de știință nu au suficiente date pentru a spune exact ce dimensiune are noua planetă și care este masa ei. Prin urmare, în timp ce cercetările continuă, oamenii de știință au indicat doar că, conform datelor disponibile, LP 791-18d este puțin mai mare decât Pământul în ceea ce privește dimensiunea și masa.

Oamenii de știință au descoperit anterior o altă planetă în apropierea stelei pitice roșii LP 791-18, numită LP 791-18c. Orbitează puțin mai departe decât LP 791-18d și este cu siguranță mult mai mare ca dimensiune și masă.

Astronomii cred că planeta LP 791-18c exercită o influență gravitațională asupra planetei LP 791-18d, determinând-o să aibă o orbită eliptică alungită în jurul ei. De asemenea, această influență contribuie la faptul că interiorul planetei asemănătoare Pământului este încălzit, ceea ce provoacă activitate vulcanică pe suprafața sa. Erupțiile vulcanice pot menține o atmosferă stabilă pe o planetă nou descoperită.

Planeta LP 791-18d se confruntă întotdeauna cu steaua sa pe o parte, ceea ce înseamnă că pe o parte este întotdeauna zi și temperatură ridicată, iar pe cealaltă parte este întotdeauna noaptea și temperatură mai scăzută.

Oamenii de știință au mai descoperit că exoplaneta este situată în așa-numita zonă locuibilă a stelei sale, ceea ce înseamnă că poate exista apă lichidă pe suprafața sa. Iar prezența apei poate indica existența vieții extraterestre pe această planetă.

Astronomii cred că partea de zi a exoplanetei este prea fierbinte pentru ca apa lichidă să existe la suprafață, dar din cauza activității vulcanice pe partea de noapte, poate exista apă lichidă. Potrivit autoril ...citeste mai departe despre "Planeta nemaivăzută asemănătoare Pământului care poate susține viața. Astronomii au descoperit că deține apă" pe Ziare.com