Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 07:34
Foto:nasa.gov

Astronomii din cadrul Academiei cehe de stiinta au vorbit marti despre riscul ridicat ca Terra sa fie lovita de un asteroid, recomandand cu insistenta cercetari pentru a evita "un dezastru local sau chiar continental".

Asteroizii in cauza provin dintr-o ramura recent descoperita a Tauridelor, stele cazatoare dintr-un roi de meteori care apar cu regularitate pe cer, relateaza AFP.

Studiul recomanda cu insistenta efectuarea de cercetari aprofundate pentru "a descrie mai bine aceasta sursa reala de obiecte potential periculoase, suficient de mari pentru a cauza un dezastru local sau chiar continental".

Aceasta noua ramura cuprinde obiecte care se deplaseaza impreuna in jurul Soarelui si cu care Pamantul se intalneste odata la cativa ani, timp de circa trei saptamani.

"In aceasta perioada, probabilitatea unei coliziuni cu un obiect mare (de circa 12 metri in diametru) este in mod cert mai ridicata", a subliniat Academia ceha intr-un comunicat de presa.

Oamenii de stiinta au tras aceste concluzii dupa ce au analizat 144 de bolizi - mari meteori luminosi - din randul Tauridelor si dupa descoperirea acestei noi ramuri care contine cel putin doi asteroizi cu un diametru de 200 pana la 300 de metri.

"Cel mai probabil, ramura contine si numerosi asteroizi nedetectati, de circa zece metri diametru sau mai mari", a indicat Academia intr-un comunicat de presa.

"De unde riscul unei coliziuni cu un asteroid care creste in mod cert atunci cand Terra intalneste acest roi de materie interplanetara, odata la cativa ani", potrivit acestui text.

Asteroizii sunt foarte fragili, dar cand sunt atat de mari ei pot patrunde mult in atmosfera si crea o amenintare reala de coliziune cu Pamantul, explica oamenii de stiinta cehi.

Textul este disponibil pe site-ul Astronomy &Astrophysics, urmand sa fie publicat in urmatorul numar al revistei.

Un asteroid de peste 600 metri lungime trece azi pe langa Pamant. Ne-a mai "vizitat" acum 400 de ani (Video) ...citeste mai departe despre "Astronomii avertizeaza: Exista un risc ridicat ca Terra sa fie lovita de un asteroid" pe Ziare.com