Joi, 23 Iulie 2015, ora 20:45
Foto: NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

NASA a anuntat, joi seara, ca astronomii care fac parte din misiunea Kepler au descoperit o noua planeta, foarte asemanatoare Pamantului.

Exo-planeta (aflata in afara sistemului nostru solar), denumita Kepler 452B, este cu 60% mai mare decat Pamantul, fiind clasificata drept un "super-Pamant", potrivit The Independent.

Descoperire senzationala despre Titan, luna planetei Saturn: De ce se aseamana foarte mult cu Pamantul

Kepler 452B se afla la aproximativ 1400 ani lumina de Pamant in directia constelatiei Cygnus (Lebada). In relatie cu steaua sa, Kepler-452b orbiteaza la o distanta cu 5% mai mare decat Pamantul de Soare. Astfel, planeta recent-descoperita orbiteaza in jurul stelei sale in 385 de zile, in comparatie cu Terra, care isi incheie ciclul in 365 de zile.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca planeta are mari sanse sa fie o planeta telurica, adica sa aiba o suprafata solida compusa din roci, desi masa si compozitia planetei nu au fost inca determinate. Potrivit NASA, ...citeste mai departe despre "NASA face un anunt istoric: A fost descoperit un Pamant 2.0, care poate sustine forme de viata" pe Ziare.com