Francizele fast-food au succes pe timp de criza

Luni, 23 Noiembrie 2009, ora 10:47
3560 citiri
Francizele fast-food au succes pe timp de criza

In anul de criza 2009 investitorii au preferat afaceri la cheie, cu o investitie de minim 5.000 de euro si maxim 50.000 euro, in domeniul alimentar.

Suprafata minima pentru deschiderea unei unitati fast-food in regime franciza este de 30-50 de metri patrati, iar orasele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori, scrie Ziarul Financiar.

Taxa de franciza variaza intre 2.000 de euro, si poate depasi chiar si 12.000 euro pentru locatiile deschise in spatii comerciale.

"In anii anteriori erau antreprenori dispusi sa deschida francize de peste 150.000 euro pe suprafete de 200-250 de metri patrati in orase de prim rang: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Sibiu.

Anul acesta se orienteaza catre afaceri de format mic si mediu, de pana la o suprafata de 100 de metri patrati, cu un capital initial necesar mai redus deoarece parte din echipamentele necesare inceperii activitatii erau cumparate in leasing sau pe credit, iar acum astfel de forme de finantare sunt scumpe sau inaccesibile", spune Adrian Gheorghe, business development manager al companiei de consultanta ThinkBig International, pentru cotidianul amintit.

Cofetariile Ana Pan, lantul de pizza american, New York Pizza precum si Broaster Chicken sunt cateva exemple de fast-fooduri ce pot fi deschise in regim franciza.

Costul la cheie pentru o cofetarie Ana Pan este de 40.000 de euro, din care 5.000 de euro reprezinta taxa de franciza, restul investitiei fiind reprezentat de dotarea locatiei cu echipamentele necesare pentru desfasurarea activitatii locatiei.

New York Pizza presupune o investitie globala de 25-30.000 de euro, in conditiile in care taxa de franciza este de 5.000 de euro pentru delivery, iar redeventele reprezinta 5%.

Cu o investitie de circa 50.000 de euro poate fi deschisa franciza Broaster Chicken, fast-food specializat in servirea preparatelor de pui.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Studiu de caz: Google Maps versus Waze. Ce preferă șoferii
Studiu de caz: Google Maps versus Waze. Ce preferă șoferii
Un studiu recent, realizat de MarketWatch, a dezvăluit preferințele șoferilor în privința aplicațiilor de navigație. Conform studiului, aproximativ 70% dintre participanți folosesc Google...
Cât investește România în apărare. Răspunsurile la presiunea înarmării, împărțite în UE
Cât investește România în apărare. Răspunsurile la presiunea înarmării, împărțite în UE
În 2023, România a cheltuit pentru apărare 1,6% din PIB, sub pragul NATO de 2% și sub media membrilor alianței, de 1,73%, cu un total de 5,6 miliarde de dolari. Această sumă plasează țara...
#criza, #fast, #food, #franciza , #Francize in Romania