Afacere la cheie vs afacere noua

Miercuri, 07 Iulie 2010, ora 17:40
4927 citiri
Afacere la cheie vs afacere noua

Deschiderea unui afaceri in sistem de franciza sau a unei afaceri cu totul noua este una din dilemele celor care isi permit o "aventura" antreprenoriala, in plina criza.

Inainte de a lua o decizie, cantareste foarte bine avantajele si dezavantajele pe care le implica cele 2 tipuri de afaceri.

Cauti o franciza? Intra in Directorul de Francize Bloombiz.ro

Produsele


Atunci cand cumperi o afacere la cheie, ai avantajul unei marci deja cunoscuta pe piata de potentialii clienti.

In schimb, promovarea produselor proprii poate dura ani de zile, pana sa intre in atentia unui numar important de clienti.

Publicitatea

Succesul afacerii tale depinde de cele mai multe ori de suma pe care esti dispus sa o investesti in publicitate. Unii francizori ofera, in cadrul pachetului platit, si promovarea francizatului.

Independenta


In momentul in care te hotarasti sa deschizi o afacere de tip franciza trebuie sa fii constient ca independenta ta in operarea francizei este limitata.

Trebuie sa respecti reguli stricte de productie, distributie, prestare de servicii, impuse de francizor prin contractul de franciza.

O afacere pe care o pui singur pe picioare iti da libertate deplina in alegerile de business.

Taxele


Francizatul trebuie sa plateasca un procent din profit francizorului pentru dreptul de a comercializa produsele sau serviciile sale pe piata.

Costurile de pornire

De cele mai multe ori francizorul iti va cere o taxa de intrare in retea.

La acestea se adauga costurile de demarare a afacerii, care includ: teren, constructie, mobilier si programe de training pentru angajati.

In unele cazuri, aceste taxe depasesc costul de pornire a unei afaceri in regim propriu.

Articol de Loredana Balan

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Studiu de caz: Google Maps versus Waze. Ce preferă șoferii
Studiu de caz: Google Maps versus Waze. Ce preferă șoferii
Un studiu recent, realizat de MarketWatch, a dezvăluit preferințele șoferilor în privința aplicațiilor de navigație. Conform studiului, aproximativ 70% dintre participanți folosesc Google...
Cât investește România în apărare. Răspunsurile la presiunea înarmării, împărțite în UE
Cât investește România în apărare. Răspunsurile la presiunea înarmării, împărțite în UE
În 2023, România a cheltuit pentru apărare 1,6% din PIB, sub pragul NATO de 2% și sub media membrilor alianței, de 1,73%, cu un total de 5,6 miliarde de dolari. Această sumă plasează țara...
#afacere, #franciza, #francizat, #proprie, #publicitate , #Francize in Romania