Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Accesorii pe gustul tuturor

Accesorii pe gustul tuturor
Intr-un magazin de bijuterii si accesorii poti gasi intotdeauna un cadou potrivit pentru o femeie. Dintr-o gama larga de posete, coliere, cercei si esarfe, cu siguranta se va gasi ceva pe gustul mamelor, surorilor si iubitelor. Din acest motiv, magazinele care vand accesorii au mereu cumpa ratori: fie barbati in cautarea unui cadou dragut, fie femei care vor sa-si completeze garderoba sau caseta cu bijuterii.

In luna martie a anului trecut, a fost deschis, in apropiere de Piata Romana din Bucuresti, pe bulevardul Magheru, primul magazin de accesorii moderne pentru femei al companiei La Pink. Cu o luna inainte de sfarsitul anului 2007, firma poloneza a inaugurat inca un magazin propriu localizat in Baneasa Shopping City, din Capitala, si intentioneaza sa se extinda in perioada urmatoare in alte orase din Romania, in sistem de franciza. Conceptul La Pink, aparut in 2003 in Polonia, are astazi in total 14 magazine in Romania si in tara de origine. Jumatate dintre ele sunt operate in sistem de franciza, potrivit lui Kostas Koulis, responsabilul cu extinderea francizei in tara noastra.



 



Pachete pentru picnic



 



Magazinele La Pink ofera client ilor diferite accesorii si bijuterii de sezon precum genti, esarfe, cercei, inele, coliere, lanturi, bratari, manusi si palarii sau chiar pachete asortate de sezon: pentru un picnic sau pentru un weekend la mare.



 



Reprezentantii companiei sunt in discutii cu oameni de afaceri din doua orase mari din Romania, interesati sa cumpere franciza La Pink. Pentru urmatorii trei ani, firma intentioneaza sa deschida 20 de magazine, din care cinci vor fi magazine proprii, iar restul in franciza.



 



„Taxa de franciza este de 5.000 de lei. Francizatul nu trebuie sa plateasca redeventa si nici taxa de publicitate sau de marketing“, ne-a spus Kostas Koulis. La aceasta taxa se adauga investitia initiala in amenajarea locului, dimensiunea careia trebuie sa se incadreze intre 40 si 60 de metri patrati. Mobila, echipamentele, designul incaperii, calculatoarele si softul vor costa aproximativ 40.000 de euro.



 



Patru angajati la fiecare unitate



 



De asemenea, intreprinzatorul va mai avea nevoie de aproximativ 25.000-30.000 de euro pentru cumpararea stocului initial de produse cu care sa inceapa efectiv vanzarile.



 



La sfarsitul sezonului, francizatul poate sa ii returneze francizorului marfa care nu s-a vandut. Daca francizatul respecta standardele si stilul de munca al companiei, investitia va fi amortizata intr-o perioada de treicinci ani, sustine reprezentantul La Pink. Potrivit lui Kostas Koulis, „francizatul ideal este un om de afaceri care detine un spatiu central, cu varsta cuprinsa intre 25 si 40 de ani. Nu conteaza daca este barbat sau femeie, iar studiile universitare constituie un avantaj“.



 



O unitate francizata are nevoie de patru angajati, dintre care doi sa lucreze la casierie si doi in magazin, care vor fi impartiti pe doua schimburi. In prezent, La Pink are in Romania 15 salariati, iar in Polonia numarul acestora ajunge la 40.



 



CUMPARATOR



 



2.500 de clienti zilnic



 



De la bijuterii haioase pentru copii pana la palarii elegante pentru doamne, esarfe, ceasuri, curele si sandale, magazinele La Pink se adreseaza oricarui buzunar. Clientele cu varste cuprinse intre 15 si 50 de ani au toate sansele sa gaseasca ceva pe gustul lor. Situate in general in marile centre comerciale sau in stradal in zonele centrale ale orasului, in magazinele din aceasta retea intra zilnic aproximativ 2.500 de clienti.



 



Cumparatorii din Bucuresti achizitioneaza, in medie, produse in valoare de 24 de lei. In primul an de prezenta pe piata din Romania, La Pink a realizat o cifra de afaceri de 230.000 de euro. Pentru anul in curs, conducerea companiei se asteapta la dublarea afacerilor. La nivel international, La Pink a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro.



 



Kostas Koulis masterfrancizatul La Pink pentru Romania: "Francizatul ideal este un om de afaceri, cu varsta cuprinsa intre 25 si 40 de ani, care detine un spatiu central. Nu conteaza daca este barbat sau femeie, iar studiile universitare constituie un avantaj."



 



70 mii de euro este investitia initiala in magazinul de accesorii La Pink.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2818 ori