Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bani UE pentru transporturi. Romania se face din nou de ras, pana si in fata celorlalte state estice

Bani UE pentru transporturi. Romania se face din nou de ras, pana si in fata celorlalte state estice
Comisia Europeana a aprobat saptamana trecuta finantari de 2,7 miliarde de euro pentru 152 de proiecte in domeniul transporturilor, considerate drept "proiecte-cheie ce sprijina mobilitatea competitiva, curata si conectata in Europa".

0,4% din acesti bani (10,6 milioane de euro) vin si in Romania, pentru finantarea a 6 proiecte: 2 studii de fezabilitate si 4 proiecte multinationale, rod al unor politici strategice ale UE, nu al viziunii guvernelor de la Bucuresti.

Proiectele romanesti

In lista celor 152 de proiecte finantate de Comisia Europeana doar 6 privesc Romania. E vorba de 2 studii de fezabilitate, care privesc Ministerul Transporturilor (acelasi minister "campion" al studiilor platite si neutilizate in ultimii 5 ani, dupa cum arata in iarna anului 2016 Corpul de control al premierului Ciolos), si 4 proiecte multinationale.

Jumatate din banii alocati Romaniei merg, deci, pentru aceste doua studii:

Studiu pentru upgradarea liniei ferate Predeal-Brasov in concordanta cu parametrii coridorului Rin-Dunare- finantare 3,73 milioane euroStudiu pentru upgradarea infrastructurii feroviare a Portului Constanta- finantare 2,38 milioane euro
Cele 4 proiecte multinationale, acolo unde Romania primeste bani doar pentru ca UE incearca sa elimine "petele albe" din intreaga Uniune, privesc 2 domenii:

sisteme de management al traficului aerian - valabile la nivelul intregii Uniuni Europenedecarbonizarea transportului rutier - statii de incarcare a vehicolelor electrice de-a lungul retelelor TEN-T Core
Proiectele fostilor colegi de bloc comunist

Ce finantari au primit statele fost comuniste si pentru ce proiecte, in rezumat, in continuare:

Bulgaria - 119 milioane de euro pentru 5 proiecte. 110 milioane finanteaza proiecte nationale, care includ lucrari de modernizare a soselei de centura Sofia, dezvoltarea nod feroviar Plovdiv si studiu pentru interconectarea portului Burgas la reteaua TEN-T Core.

Polonia - 826 milioane de euro pentru 10 proiecte. 8 dintre cele 10 proiecte sunt nationale, majoritatea lucrari de modernizare a retelei de transport pe cale ferata si de inovare (ex.: reducerea zgomotului produs de camioane).

Cehia - 275 milioane de euro pentru 16 proiecte. Majoritatea proiectelor privesc dezvoltarea componentei nationale a principalelor retele europene de transport feroviar.

Ungaria pare cel mai aproape de performanta Romaniei: 11 milioane euro pentru 10 proiecte. Ungaria are deja o retea de infrastructura de transport m ...citeste mai departe despre "Bani UE pentru transporturi. Romania se face din nou de ras, pana si in fata celorlalte state estice" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1480 ori