Raiffeisen Leasing mizeaza in acest an pe vanzare de tip cross-selling prin unitatile bancii

Luni, 18 Ianuarie 2010, ora 14:40
1829 citiri
Raiffeisen Leasing mizeaza in acest an pe vanzare de tip cross-selling prin unitatile bancii

Raiffeisen Leasing intentioneaza sa-si dezvolte portofoliul de clienti prin vanzari de tip "cross-selling", urmand ca produsul de leasing sa se regaseasca si in oferta Raiffesen Bank, a declarat pentru NewsIn directorul general al companiei, Felix Daniliuc.

"Integram produsul nostru de business in paleta de produse pe care banca o acorda clientilor. In acest fel, avem acces la o platforma de peste 6.000 de clienti corporate ai Raiffeisen Bank si la mai mult de 100.000 de clienti IMM aflati in portofoliul bancii.

Este o sinergie la nivel de grup in privinta produselor oferite prin intermediul acestui canal de vanzare", a mentionat Daniliuc, care a adaugat ca in acest fel clientii grupului Raiffeisen vor avea acces la o oferta completa de solutii financiare. El a mentionat ca finantarea prin leasing poate fi mai potrivita pentru unii clienti, in conditiile in care acestia pot beneficia de anumite avantaje fiscale, cum ar fi deductibilitatea TVA-ului, conform legislatiei in vigoare, pentru fiecare rata de leasing.

Un alt avantaj consta in asigurarea unui pachet de servicii complet (inmatriculare, asigurare si consultanta pentru client in relatia cu furnizorul). Garantiile in contractul de leasing sunt valoarea bunului finantat si garantia personala a unuia dintre actionari sau administratori, fara alte garantii materiale imobiliare/neimobiliare.

La finalul lui 2009, Raiffeisen Leasing avea peste 3.000 de clienti si peste 9.000 de contracte active, in scadere fata de anul anterior, in conditiile in care unele contracte incheiate pe perioade de 4-5 ani au ajuns la scadenta, iar compania nu s-a concentrat pe noi finantari.

La finalul lui 2008, Raiffeisen Leasing avea aproximativ 12.500 de contracte active. Daniliuc a mai spus ca in acest an compania mizeaza pe o abordare echilibrata a afacerilor, dezvoltand toate segmentele de finantare in leasing si estimeaza o crestere a valorii bunurilor finantate fata de 2009, fara a mentiona acest nivel. "Raiffeisen Leasing s-a orientat in 2009 catre managementul riscului, bazat pe colectare, restructurare, reposedare si revanzare de bunuri ", a mentionat seful Raiffeisen Leasing, Felix Daniliuc.

Cat priveste structura portofoliului companiei, la finalul lui 2009, circa 70% din vanzarile acesteia proveneau din finantarea achizitiilor de vehicule, peste 20% vizau achizitiile de echipamente, iar restul reprezentau finantari pe segmentul de real-estate.

"Anul 2009 a fost un an de conservare, fiecare companie a incercat sa vada semnalele din piata, motiv pentru care nu este un an relevant din punct de vedere al unor directii strategice", a mai spus seful Raiffeisen Leasing. In ce priveste piata de leasing, Daniliuc considera ca exista o tendinta de reducere a expunerii firmelor de leasing pe segmentul auto. "Nu cred ca vor fi niste corectii majore din acest punct de vedere, insa va fi un trend descendent in urmatorii ani", a mentionat seful Raiffeisen Leasing. 

#leasing, # banca, # vanzari, # clienti , #Management de risc