Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CE a acceptat finantarea tronsoanelor Sebes-Turda si Dumbrava-Deva

CE a acceptat finantarea tronsoanelor Sebes-Turda si Dumbrava-Deva


Comisia Europeana a acceptat, cu titlu preliminar, in functie de stadiul tehnic de pregatire a tronsoanelor suplimentare de autostrada Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, includerea lor in Programul Operational Sectorial Transport, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu si Comisarul pentru Politica Regionala, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn, au avut, joi, o intrevedere, la sediul Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.

Referitor la solicitarea guvernamentala ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat ca acest lucru este posibil.

Conditia esentiala este ca aceste proiecte sa fi respectat prevederile de calificare pentru cofinantare europeana precum si procedurile de atribuire. In continuare, Comisia a indicat ca fondurile BEI astfel eliberate, trebuie sa se regaseasca in alte proiecte ale statului roman.

In ceea ce priveste dezvoltarea proiectelor de autostrazi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca Romania sa aiba o abordare foarte precauta in identificarea partenerilor privati si modelelor de parteneriat.

Datorita faptului ca perioada de rambursare depaseste 10 ani, in opinia Comisiei evaluarile privind posibilitatea recuperarii investitiei au o acuratete redusa, in special pentru proiectele de infrastructura rutiera. A fost amintita situatia Portugaliei, ca exemplu al nereusitei acestui gen de proiecte, potrivit Ministerului Transporturilor.

Comisarul european a precizat ca exista un risc potential ca orice restructurare majora in structura de management al fondurilor sa compromita eforturile pozitive intreprinse pana acum de autoritatile romane si ca trebuie sa existe o supraveghere eficienta a celor doi mari beneficiari finali.

Comisarul european a afirmat in continuare ca Metroul Bucuresti poate si va fi inclus in programul POS-T, odata cu identificarea exacta a restului de executat si valorii aferente acestuia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1550 ori