Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Accesarea fondurilor UE - ghid pe scurt

Accesarea fondurilor UE - ghid pe scurt

Desi Romania are acces la miliarde de euro din fonduri europene, putine societati sau persoane private stiu, deocamdata, ce trebuie sa faca pentru a putea beneficia de aceste finantari.

De la sfarsitul lunii mai, firmele mici si mijlocii pot aplica pentru o noua serie de fonduri europene. De exemplu, sunt disponibili aproximativ 200 de milioane de euro pentru achizitionarea de echipamente pentru productie, de brevete sau software sau modernizare.

Pentru a va asigura ca proiectul dumneavoastra are sanse sa fie ales pentru finantare, trebuie sa urmati cativa pasi, recomandati de Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, in ghidul pentru accesarea fondurilor europene pe axa 1 - Programul Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice".

Exista ghiduri atat pentru investitiile mai mari, intre 1.075.001 - 6.450.000 de lei, dar si pentru cele de sub 1.075.000 de lei.

In primul rand, trebuie sa va asigurati ca aveti toate documentele necesare pentru a depunde o cerere de finantare:

-cererea tip, care se gaseste pe site-ul www.mimmctpl.ro);
-declaratia de eligibilitate;
-declaratia de angajament;
-declaratia pe propria raspundere;
-declaratia privind incadrarea interprinderii in categoria IMM;
-plan de afaceri.

Celelalte acte justificative, care erau cerute pana in prezent, precum certificatele fiscale, garantiile si actele de proprietate, vor fi cerute la semnarea contractului, daca proiectul este selectat.

Principalul criteriu de evaluare si selectie este calitatea si coerenta proiectului. Se ia in considerare necesitatea finantarii publice, calitatea planului de afaceri (claritatea, coerenta, realismul proiectului in raport cu activitatile propuse, graficul de implementare si bugetul alocat).

De asemenea, dosarul depus trebuie sa contina toate autorizatiile si permisele necesare si trebuie sa demonstrati ca veti putea sustine afacerea, din punct de vedere financiar, tehnic si al resurselor umane, cel putin inca trei ani de la incetarea sprijinului financiar din fondurile structurale.

Este foarte importanta si experienta anterioara a persoanei/firmei care depune cererea: este de preferat sa existe experienta atat in management, cat si in implementarea unor proiecte similare celui depus.

Dupa inregistrarea online si depunerea fizica a dosarului la sediul Organismului Intermediar sau la Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC), acesta va trece printr-o evaluare a conformitatii si a eligibilitatii si evaluarea tehnica si financiara. Daca trece de acest pas si este selectat proiectul, urmeaza semnarea contractului de finantare.

In termen de 15 zile dupa receptia finala sau punerea in functiune a bunurilor, beneficiarul trebuie sa incheie o polita de asigurare, cesionate in favoarea OTIMMC, ce va fi valabila pana la finalizarea proiectului.

De asemenea, proiectul trebuie implementat exact conform planului depus si aprobat de autoritati, in caz contrar, Autoritatea de Management, reprezentata de Ministerul Economiei, are dreptul de a intrerupe platile.

Bugetul total pentru proiectele de pana in 1,75 de milioane de lei este de 430 de milioane de lei, in timp ce, pentru proiectele intre 1,75 - 6,45 de milioane de lei, bugetul este de 344 de milioane de lei.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1294 ori