FMI: criza costa 3.400 miliarde dolari

Miercuri, 30 Septembrie 2009, ora 10:28
1256 citiri
FMI: criza costa 3.400 miliarde dolari

Stabilitatea financiara s-a imbunatatit la nivel mondial, in urma masurilor strategice fara precedent si a semnelor de redresare economica, dar riscurile, inclusiv cel de inversare a tendintei pozitive, se mentin la un nivel ridicat, potrivit unui raport al FMI.

Fondul Monetar International estimeaza, in noul raport privind stabilitatea financiara la nivel mondial, ca pierderile generate de criza in intervalul 2007-2010 vor fi de circa 3.400 de miliarde de dolari, cu 600 de miliarde de dolari mai mici comparativ cu cele prevazute in raportul precedent, din luna aprilie, potrivit Mediafax.

FMI a revizuit in scadere pierderile ca urmare a cresterii valorii instrumentelor financiare.

Institutiile financiare continua sa se confrunte cu trei provocari majore, respectiv refacerea capitalului, consolidarea profiturilor si rambursarea ajutoarelor de stat.

Revizuirea in scadere a valorii instrumentelor financiare s-a atenuat, dar deteriorarea calitatii creditelor va continua sa genereze pierderi, in urmatorii cativa ani, potrivit FMI.

Reevaluarea in scadere, de catre banci, a portofoliilor de imprumuturi si de instrumente financiare s-a ridicat, de la jumatatea lui 2007 si pana la jumatatea anului 2009, la 1.300 miliarde de dolari.

Fondul anticipeaza ca, pana la sfarsitul lui 2010, vor avea loc revizuiri in valoare de alte 1.500 de miliarde de dolari.

Situatia bancilor, in privinta capitalului si perspectivelor, s-a imbunatatit semnificativ, dupa raportul FMI din aprilie, dar profiturile obtinute nu vor compensa integral viitoarele revizuiri ale activelor, se mai arata in raport.

Bancile au suficient capital pentru a supravietui, dar se afla sub presiunea de a-si reduce datoriile.

In conditiile unui nivel scazut al veniturilor de stat, bancile vor avea nevoie de masuri ferme de consolidare a capitalului si a profiturilor, pentru a sustine creditarea.

Potrivit FMI, incetinirea creditarii catre sectorul privat a continuat in majoritatea economiilor mari, intrucat problemele economice au limitat cererea de finantare, in timp ce capacitatea bancilor a acorda fonduri s-a mentinut limitata.

Din acest motiv, ar putea fi nevoie ca bancile centrale sa contribuie la atenuarea acestor constrangeri.

Riscurile de pe pietele emergente au scazut, ca rezultat al masurilor ferme ale autoritatilor, iar Asia si America Latina au beneficiat cel mai mult de stabilizarea principalelor lor piete.

Totusi, riscurile legate de refinantare si intrarea in incapacitate de plata, in sectorul corporatist, sunt in continuare ridicate.

Companiile din tarile emergente trebuie sa refinanteze datorii de 400 de miliarde de dolari in urmatorii doi ani, potrivit FMI.

Situatia cea mai dificila este in Europa emergenta, unde veniturile companiilor sunt in scadere puternica din cauza recesiunii, aparand deja mai multe cazuri importante de default.

Transferul riscurilor din sectorul privat in cel public implica riscul unor presiuni de majorare a dobanzilor, pe termen lung, in lipsa sustenabilitatii bugetelor de stat, pe termen mediu.

Potrivit analizelor statistice, majorarea cu un punct procentual a deficitului bugetar, ca procentaj din PIB, conduce la cresterea cu 0,1-0,6 puncte procentuale a dobanzilor pe termen lung.

Riscurile sistemice au scazut, dar problemele sunt semnificative, astfel incat autoritatile trebuie sa se asigure ca nivelul creditarii este suficient pentru a sustine redresarea economica.

Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
Cu puțin înainte de ora 2 dimineața, într-o noapte de aprilie în Seattle, o camionetă Chevrolet Silverado s-a oprit la o stație de încărcare a vehiculelor electrice, situată la marginea...
Portavionul special de pe care se pot lansa orice tip de drone se construiește în România
Portavionul special de pe care se pot lansa orice tip de drone se construiește în România
Șantierul naval din Galați construiește un portavion special de pe care vor putea decola drone de orice tip, aeriene, plutitoare și subacvative. Acesta a fost comandat de către Guvernul...
#ajutor, #datorii, #de, #financiara, #fmi, #imprumut, #stabilitate, #stat , #stiri FMI

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

-0.0001

1 USD = 4.6576 RON

0.0516
  1. Noul model Renault inspirat de un avion poate fi cumpărat și în România. Cu ce dotări vine și la ce preț
  2. Vila în paragină, a controversatului om de afaceri Mihail Vlasov, cumpărată de către un miliardar. Fostul proprietar vrea să plece din țară, deși este condamnat în mai multe dosare
  3. Start-Up Nation 2024, aspru criticat. Verdictul specialiștilor: „Un măr otrăvit”. Marile „hibe” ale programului de sprijin pentru noii afaceriști
  4. Programul prin care Guvernul vrea să ofere românilor 50.000 de euro, contestat de "Leii" Dragoș Anastasiu și Cristina Bâtlan: "E nevoie de un juriu"
  5. Premierul Marcel Ciolacu pregătește 50.000 de euro pentru o categorie de români: „Urmărește crearea unei noi clase de asistați sociali". Critici dure din partea unui cunoscut antreprenor
  6. După alegerile europarlamentare, Comisia urmează să dea verdictul. Decizia care ar putea afecta profund relațiile cu China, așteptată săptămâna aceasta
  7. Procesele „dieselgate” din Marea Britanie au prăbușit acțiunile mai multor producători auto europeni. Ce mărci văzut cele mai mari scăderi
  8. S-au copt pepenii mai devreme în Oltenia, dar producția e mai mică. Cu ce preț se vor vinde primele lubenițe românești
  9. Românii au cumpărat substanțial mai multe mașini electrice în 2024. Ce mărci se vând cel mai bine în țară
  10. Producătorii auto, taxați după scandalul falsificării testelor de calitate. Pierderi masive pentru mai mulți producători de vehicule