Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Andrea Schaechter (FMI): Conducerea CFR Marfa trebuie sa evite acumularea de noi datorii

Andrea Schaechter (FMI): Conducerea CFR Marfa trebuie sa evite acumularea de noi datorii


CFR Marfa ar trebui sa evite acumularea de noi arierate, a declarat, luni, seful Misiunii FMI pentru Romania, Andrea Schaechter, adaugand ca planul de restructurare a companiei poate functiona.

"Conducerea companiei trebuie sa ia masuri pentru restructurarea acesteia, sa evite acumularea de noi arierate si rezultate financiare proaste, care sa fie preluate de bugetul de stat. Guvernul s-a angajat sa sustina aceasta echipa de conducere, bineinteles cautand in acelasi timp un investitor strategic", a spus Schaechter.

Intrebata daca insolventa CFR Marfa a fost luata in discutie in timpul negocierilor Guvernului cu FMI, Schaechter a subliniat ca "Guvernul trebuie sa ia in calcul toate optiunile".

"In acest moment este restructurarea. Eu cred ca acest plan trebuie sa functioneze in acelasi timp cu continuarea procesului de privatizare, dar daca acestea nu vor merge, Guvernul va trebui sa-si reconsidere optiunile,", a subliniat oficialul FMI.

Pe de alta parte, Andrea Schaechter a reamintit ca in discutiile din iulie nu s-a discutat despre Oltchim.

"Oltchim nu face parte din acesta. Guvernul continua eforturile sale de a rezolva problema companiei, dar aceasta nu face parte din programul cu FMI", a aratat seful Misiunii pentru Romania.

Ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, a anuntat, luni, ca privatizarea societatii CFR Marfa va fi finalizata pana la jumatatea anului 2015, dupa ce compania va trece printr-un proces de restructurare.

Privatizarea CFR Marfa a esuat recent, intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta intr-o Hotarare de Guvern.

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1119 ori