Relatiile dintre companiile franceze si statul roman au fost deteriorate in ultima perioada. Insa, conform ambasadorului Frantei, Romania ramane in continuare atractiva pentru investitii.
Companiei Colas i-a fost reziliat in mod nedrept contractul pentru construirea unui tronson din Autostrada Soarelui, este de parere ambassadorul Frantei in Romania, conform Zf.ro.
Acesta este doar un exemplu de caz nefericit in care firmele franceze nu au reusit sa duca la bun sfarsit colaborarea cu statul roman.
Insa, conform ambasadorului Frantei, Henri Paul, Romania ramane atractiva pentru investitii.
Spre exemplu, cea mai mare companie de asigurari din lume, Axa, cu venituri de 91 miliarde euro, a anuntat ca vrea sa-si creasca afacerile in Romania. In acest moment, detine aproape 5% din piata.
Paul detine acest post din 2007, asistand la schimbarea mediului de afaceri romanesc odata cu venirea crizei.
In ciuda parerilor sceptice legate de revenirea din criza, ambasadorul a ramas optimist, spunand ca Europa va iesi intarita din aceasta perioada.
Luminita de la capatului tunelului
Henri Paul vede luminita de la capatul tunelului pentru Romania, mai ales ca Fitch tocmai ne-a imbunatatit ratingul.
In plus, exporturile cresc, "lucru pozitiv", dupa cum spune acesta.
Spre exemplu, balanta comerciala cu Franta a trecut in primele luni ale anului in favoarea Romaniei.
In legatura propriei sale tari, Paul spune ca Franta, ca si alte state, face sacrificii pentru a-si echilibra finantele. In acest moment, datoria publica a Frantei este de 1.500 miliarde de euro, adica 81% din PIB.
Eforturile facute de francezi sunt insemnate, deoarece acestia sunt obisnuiti cu un standard de viata ridicat.
"Romania a luat un imprumut de la FMI si UE, dar ramane cu avantajul de a avea o datorie publica scazuta", spune ambasadorul.
Acesta mai crede ca statul nostru are nevoie de investitii serioase in infrastructura si energie.
Neintelegeri politice?
Atat in presa franceza, cat si in cea din Romania, s-a speculat in ultimul an ca firmele franceze ar fi penalizate pe baza unor neintelegeri la nivel politic.
Henri Paul spune ca decizia Ministerului Transporturilor de a rezilia contractul cu firma Colas, in valoare de 224 milioane de euro, a fost nedreapta.
"Eu nu sunt purtatorul lor de cuvant, ei sunt destul de puternici pentru a se apara singuri, dar au argumente si, din punctul nostru de vedere, decizia responsabililor romani a fost nedreapta.
Colas este un jucator mondial, nu construieste doar aici (in Romania - n.n.)", spune ambasadorul.
"Factorul politic poate da un impuls relati­ilor economice. Daca nu o face, atunci fiecare pe drumul lui, sunt doua lucruri diferite", mai spune Henri Paul.
Astazi, 14 iulie, este Ziua Frantei, sarbatoare ce marcheaza ziua in care populatia Parisului a luat cu asalt fortareata Bastiliei in 1789.