Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

FMI s-a plans de intarzierea privatizarii la TAROM si CFR Marfa

FMI s-a plans de intarzierea privatizarii la TAROM si CFR Marfa


Delegatia Fondului Monetar International s-a aratat nemultumita de intarzierea procesului de privatizare la TAROM si CFR Marfa, in cursul discutiilor de luni cu oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

Potrivit reprezentantilor Ministerului, care au participat la discutii, delegatia Fondului s-a aratat nemultumita de faptul ca privatizarea CFR Marfa si a TAROM se va face in luna noiembrie, cu intarziere fata de calendarul initial.

La CFR Marfa, procesul trebuia finalizat in luna octombrie a acestui an, dupa ce compania negocia o schema de anulare a arieratelor si casa un numar de 3.000 de vagoane, proces prevazut pentru sfarsitul acestei luni. Publicarea anuntului de vanzare de actiuni trebuia realizata pana la mijlocul lunii iunie.

Privatizarea TAROM urma sa se finalizeze in iunie, iar anterior, respectiv in luna mai, compania ar fi trebuit listata la bursa. Calendarul a fost, insa, intarziat pana in luna noiembrie.

Discutiile au vizat si managementul privat la companiile din subordinea MTI

Discutiile purtate la sediul MTI au vizat si managementul privat la cele zece companii din subordinea MTI, reprezentantii Fondului solicitand finalizarea acestui proces in luna septembrie.

In total, vor fi recrutati mai mult de 50 de manageri privati: zece directori generali si 43 de membri ai Consiliilor de Administratie.

Cele zece companii de stat aflate in subordinea MTI pentru care vor fi recrutati manageri privati sunt CFR SA, CFR Calatori, TAROM, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA, Metrorex, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta SA, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile SA, Aeroportul International Timisoara "Traian Vuia" SA si Societatea Comerciala Telecomunicatii CFR SA.

O alta problema pe care autoritatile romane trebuie sa o rezolve este aceea a arieratelor CFR Calatori. In acest caz ar fi trebuit identificata o schema de reducere a arieratelor de pana la 300 milioane de lei, pana la sfarsitul lunii iunie, lucru care inca nu a fost indeplinit, asa cum fusese stabilit in memorandumul de intelegere incheiat la inceputul anului intre Executiv si Fondul Monetar International.

A sasea misiune de evaluare a Fondului Monetar International (FMI) pentru acordul preventiv cu Romania a inceput in 31 iulie la Bucuresti si se va incheia in 13 august.

Vizita FMI va avea loc in acelasi timp cu cea a delegatiilor Comisiei Europene si Bancii Mondiale

Acordul dintre Romania si FMI a inceput la 31 martie 2011 si este unul de tip preventiv, ridicandu-se la 3,1 miliarde DST (3,6 miliarde de euro), reprezentand aproximativ 300% din cota pe care Romania o are la Fond.

BNR a rambursat prima transa din imprumutul FMI

Crin Antonescu: Criza politica nu afecteaza discutiile cu FMI

FMI: Suntem ingrijorati de situatia din Romania

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1944 ori