Daca Romania castiga azi, 2.300 de clienti ai Media Galaxy primesc inapoi 15% din valoarea televizoarelor cumparate, iar daca tricolorii vor continua parcursul la Euro, alte mii de romani s-ar putea alege cu televizoare gratis.Daca Romania va castiga Campionatul Mondial de Fotbal, mii de romani se vor alege cu televizoare gratuit.
Retailerii si-au bugetat milioane de euro
pentru campanii promotionale prin care se ofera discounturi sau chiar gratuitati
la LCD-uri, plasme sau televizoare, in functie de rezultatele echipei nationale
de fotbal la Euro 2008. Strategiile de acoperire a riscului sunt insa diferite.
In timp ce unii au preferat sa acorde discounturi in functie de fiecare etapa
eliminatorie a competitiei fotbalistice, altii au mers pe reduceri de 100% dar
numai in eventualitatea in care Romania va fi noua campioana a Europei. Mai
mult, in unele cazuri, au intrat in joc si companiile de asigurare care vor plati
practic contravaloarea electrocasnicelor cumparate in acest ultim caz.
Altex si-a bugetat pentru campania Media
Galaxy – Euro 2008 doua milioane de euro, suma la care s-au ridicat de altfel si
vanzarile de LCD-uri si plasme cu diagonala de minimum 37 de inch din perioada
campaniei. (17 aprilie-9 iunie). Compania va oferi reduceri de 15, 25 sau 45%
din pretul de achizitie al produselor ce fac obiectul promotiei, in functie de
rezultatele echipei nationale la Euro 2008. „Am vandut de doua milioane de
euro, adica exact cat ne-am bugetat.
Am avut peste 2.300 de clienti. Nu am
oferit discounturi de 100% pentru a ne putea mentine promisiunea de cel mai mic
pret din Romania. In schimb, oferim reduceri in crestere in functie de
rezultatele echipei, nu doar daca castigam“, ne-a declarat Dan Ostahie, presedinte
al CA Altex. El mai spune ca a preferat sa acorde clientilor un beneficiu decat
sa dea bani pe asigurare, motiv pentru care Altex nu a incheiat nici o polita
pentru a se asigura in cazul in cazul in care tricolorii vor avea rezultate.
Flamingo International si-a bugetat pentru
o campanie promotionala similara de aproximativ cinci ori mai mult decat
competitorul sau, dar acorda premii doar daca Romania iese pe primul loc. De
asemenea, pentru a se proteja de riscul ca echipa Romaniei va castiga
campionatul, retailerul a incheiat o polita de asigurare cu o companie internationala.
„In vederea implementarii campaniei, asigurarea a fost incheiata cu o companie
internationala, suma asigurata depasind valoarea de 10 milioane euro“, ne-au
declarat reprezentanti ai companiei.
Pentru polita de asigurare si promovarea
campaniei „Flanco (detinuta de Flamingo - n.r.) iti plateste LCD-ul“ retailerul
a cheltuit deja aproximativ 1,2 milioane de lei, in jur de 330.000 de euro. Iar
rezultatele se vad in vanzari. „Flamingo International a inregistrat o crestere
de 50% a vanzarilor de LCD-uri si plasme in aprilie si mai, in cea mai mare
parte datorita vanzarilor din perioada Pastelui, urmate de interesul tot mai
mare al clientilor pentru televizoarele cu ecrane plate, in contextul Euro
2008“, ne-au mai declarat reprezentantii companiei.
Potrivit regulamentului campaniei, „Flanco iti
plateste LCD-ul“, daca nationala de fotbal a Romaniei castiga Campionatul European
de Fotbal Euro 2008, clientii care si-au achizitionat in perioada 9 aprilie-17
iunie (inclusiv) tv cu plasma, LCD si proiectoare din reteaua Flanco si Flanco
World vor primi inapoi de la retailer suma integrala pe care au dat-o pe
electrocasnice, dar nu mai mult de 15.000 de lei.
Si Domo are o campanie prin care clientii
pot beneficia de rezultatele echipei Romaniei la Euro 2008. Mai precis, daca
echipa nationala va castiga in faza semifinalelor Campionatului European de
fotbal 2008, Domo ofera clientilor care si-au achizitionat in perioada 18
aprilie – 21 iunie 2008 LCD, plasma sau tv banii inapoi. Oficialii companiei
ne-au declarat ca rezultatele de vanzari la tv, plasme si LCD-uri sunt confidentiale.