Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii vor camere foto rezistente la inghet si la adancimi de 40 m

Romanii vor camere foto rezistente la inghet si la adancimi de 40 m

Daca pana anul trecut numarul megapixelilor era elementul determinant pe care cei mai multi dintre consumatorii romani il aveau in vedere la cumpararea unei camere foto digitale, acum lucrurile s-au schimbat.

Cele mai apreciate si mai solicitate modele

trebuie sa reziste la temperaturi de pana la -10°C, dar sa si poata fi

utilizate la adancimi de pana la 10 m de apa. De asemenea, este bine sa aiba o

rezistenta la socuri de la inaltimi de pana la 2 metri, ba chiar sa reziste la

greutati de pana la 100 kg – rezistenta la

presiune a apei echivalenta unei adancimi

de pana la 40 m.

 

Aceste preferinte sofisticate, de

neimaginat pentru un utilizator obisnuit in urma cu ceva timp, se datoreaza

politicii de reduceri succesive ale preturilor practicate atat de catre

producatori, cat si de retaileri. Posibilitatea achizitionarii la acelasi pret

sau chiar mai mic a unor produse tot mai performante s-a soldat cu o schimbare

majora in preferintele utilizatorilor. Acestia nu mai vor o camera simpla, care

sa raspunda doar nevoilor de baza, ci se orienteaza catre produsele care

inglobeaza un numar tot mai mare de functii cat mai sofisticate.

 

Tehnologia de detectie a fetei si ajustare

a umbrelor, alaturi de senzor si zoom optic mari, nu mai reprezinta o cerinta a

consumatorilor cu pretentii de fotografi profesionisti, ci a celor amatori care

vor ca, pe langa posibilitatea de a inregistra filmulete, sa beneficieze si de

functia autofocus cu detectie de contrast, pentru a fi siguri ca obtin

fotografii clare in orice imprejurare, indiferent de luminozitatea cadrelor.

"Datorita aparitiei pe piata a unor oferte foarte variate pe segmentul

camerelor foto digitale, am constatat ca romanii se orienteaza tot mai mult

spre modelele cu functii multiple in procesul de achizitie cand viziteaza

magazinele noastre", a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

 

"Acestea fac trecerea spre cele

semiprofesionale si profesionale, fiind, in acelasi timp, mai accesibile ca

pret." Asa se face ca retailerii au avut fericirea ca, numai in primele

patru luni ale acestui an, sa inregistreze o crestere a vanzarilor de camere

foto digitale si cu 50%, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007. "Ne

asteptam ca in 2008 segmentul camerelor foto digitale sa continue trendul

ascendent al vanzarilor, printr-o crestere de aproximativ 35%", a adaugat

Jiri Rizek.

 

Si camerele foto digitale semiprofesionale

si profesionale au inregistrat, de asemenea, o crestere a vanzarilor, ponderea

acestor categorii in totalul vanzarilor de aparate foto digitale, inregistrate

in primele luni ale lui 2008, fiind de aproximativ 8%. In 2007 brandurile care

s-au aflat in topul preferintelor clientilor din aceasta categorie au fost

Sony, Olympus, Nikon si Canon.

 

MIZA: O piata de 48 milioane de euro

 

Pentru 2008 piata camerelor foto digitale

din Romania va ajunge la o valoare de aproximativ 48 milioane de euro, atingand

un numar de aproximativ 325.000 de unitati vandute, dupa cum estimeaza Flamingo

International, unul dintre cei mai importanti retaileri de pe piata de produse

electronice, electrocasnice si IT&C din Romania. Aceasta crestere se

datoreaza schimbarii comportamentului de consum al romanilor, tendintei acestora

de a achizitiona camere foto digitale cu functii variate, pe fondul reducerilor

de pret practicate de retaileri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1531 ori