Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii vor camere foto rezistente la inghet si la adancimi de 40 m

Romanii vor camere foto rezistente la inghet si la adancimi de 40 m
Daca pana anul trecut numarul megapixelilor era elementul determinant pe care cei mai multi dintre consumatorii romani il aveau in vedere la cumpararea unei camere foto digitale, acum lucrurile s-au schimbat.

Cele mai apreciate si mai solicitate modele
trebuie sa reziste la temperaturi de pana la -10°C, dar sa si poata fi
utilizate la adancimi de pana la 10 m de apa. De asemenea, este bine sa aiba o
rezistenta la socuri de la inaltimi de pana la 2 metri, ba chiar sa reziste la
greutati de pana la 100 kg – rezistenta la



presiune a apei echivalenta unei adancimi
de pana la 40 m.



 



Aceste preferinte sofisticate, de
neimaginat pentru un utilizator obisnuit in urma cu ceva timp, se datoreaza
politicii de reduceri succesive ale preturilor practicate atat de catre
producatori, cat si de retaileri. Posibilitatea achizitionarii la acelasi pret
sau chiar mai mic a unor produse tot mai performante s-a soldat cu o schimbare
majora in preferintele utilizatorilor. Acestia nu mai vor o camera simpla, care
sa raspunda doar nevoilor de baza, ci se orienteaza catre produsele care
inglobeaza un numar tot mai mare de functii cat mai sofisticate.



 



Tehnologia de detectie a fetei si ajustare
a umbrelor, alaturi de senzor si zoom optic mari, nu mai reprezinta o cerinta a
consumatorilor cu pretentii de fotografi profesionisti, ci a celor amatori care
vor ca, pe langa posibilitatea de a inregistra filmulete, sa beneficieze si de
functia autofocus cu detectie de contrast, pentru a fi siguri ca obtin
fotografii clare in orice imprejurare, indiferent de luminozitatea cadrelor.
"Datorita aparitiei pe piata a unor oferte foarte variate pe segmentul
camerelor foto digitale, am constatat ca romanii se orienteaza tot mai mult
spre modelele cu functii multiple in procesul de achizitie cand viziteaza
magazinele noastre", a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.



 



"Acestea fac trecerea spre cele
semiprofesionale si profesionale, fiind, in acelasi timp, mai accesibile ca
pret." Asa se face ca retailerii au avut fericirea ca, numai in primele
patru luni ale acestui an, sa inregistreze o crestere a vanzarilor de camere
foto digitale si cu 50%, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007. "Ne
asteptam ca in 2008 segmentul camerelor foto digitale sa continue trendul
ascendent al vanzarilor, printr-o crestere de aproximativ 35%", a adaugat
Jiri Rizek.



 



Si camerele foto digitale semiprofesionale
si profesionale au inregistrat, de asemenea, o crestere a vanzarilor, ponderea
acestor categorii in totalul vanzarilor de aparate foto digitale, inregistrate
in primele luni ale lui 2008, fiind de aproximativ 8%. In 2007 brandurile care
s-au aflat in topul preferintelor clientilor din aceasta categorie au fost
Sony, Olympus, Nikon si Canon.



 



MIZA: O piata de 48 milioane de euro



 



Pentru 2008 piata camerelor foto digitale
din Romania va ajunge la o valoare de aproximativ 48 milioane de euro, atingand
un numar de aproximativ 325.000 de unitati vandute, dupa cum estimeaza Flamingo
International, unul dintre cei mai importanti retaileri de pe piata de produse
electronice, electrocasnice si IT&C din Romania. Aceasta crestere se
datoreaza schimbarii comportamentului de consum al romanilor, tendintei acestora
de a achizitiona camere foto digitale cu functii variate, pe fondul reducerilor
de pret practicate de retaileri.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1319 ori