Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Flamingo International vizeaza anul acesta afaceri de 210 milioane euro

Flamingo International vizeaza anul acesta afaceri de 210 milioane euro
Retailerul Flamingo International a inregistrat anul trecut afaceri de 171 milioane euro, in cre?tere cu aproximativ 11% fata de 2006, iar pentru 2008 mizeaza pe afaceri de 210 milioanme euro si pe un profit net de 2,6 milioane euro cu 392% mai mult ca in 2007, a anuntat compania.

Potrivit rezultatelor financiare preliminare Flamingo International, al treilea retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C, si lider pe segmentul PC-uri a inregistrat in 2007 un profit net in valoare de 500.000 euro. In acelasi timp, suprafata totala de vanzare a grupului a crescut cu 20%, la aproximativ 54.000 mp la finalul anului trecut, comparativ cu 45.000 mp la sfarsitul lui 2006.

 

Reprezentantii Flamingo International sustin ca in 2007, compania s-a concentrat asupra dezvoltarii retelei de magazine de suprafata mare, deschizand peste 10 noi unitati Flanco World de peste 1.000 mp care, la finalul anului trecut, reprezentau 50% din suprafata totala de vanzare a retailer-ului.



"In 2007 am finalizat procesul de consolidare a grupului si ne-am indeplinit in totalitate obiectivele propuse, avand toate semnele ca intregul proces de restructurare prin care a trecut Flamingo International a fost un succes. Anul acesta ne propunem sa castigam in mod sistematic o cota din ce in ce mai mare pe piata retailului electronic, electrocasnic si IT&C, prin continuarea dezvoltarii retelei Flanco World si prin lansarea unui nou concept de magazine de entertainment & IT sub brandul Flamingo Computers. Anul acesta vizam o cifra de afaceri de 210 milioane euro", a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.



In 2008, compania va continua procesul de dezvoltare a retelei de magazine de suprafata mare operate sub brandul Flanco World, propunandu-si sa atinga o suprafata totala de vanzari de 70.000 mp pana la finalul acestui an, si de 90.000 mp la finalul lui 2010.



Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata. Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers. In prezent exista 18 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni de retail ale tarii.



Reteaua Flanco World presupune magazine cu suprafete de vanzare mari (1.000 mp - 3.000 mp), care ofera clientilor o experienta de cumparare unica, prin varietatea produselor disponibile, precum si printr-o gama larga de servicii pre si post vanzare oferite. Grupul Flamingo International pune un accent deosebit pe servicii de calitate oferite clientilor sai, pornind de la servicii de creditare, consultanta in vanzari si pana la servicii de intretinere si service. Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.



 



Grupul Flamingo International si-a bugetat investitii de peste 30 milioane euro pana in 2010



 



Grupul Flamingo International are in plan sa investeasca cel putin 30 milioane euro pana in 2010, din care opt milioane euro vor fi alocate anul acesta pentru deschiderea a zece unitati Flanco World, a declarat marti, presedintele Flamingo International, Dragos Simion.



"Flanco World a fost principalul format de crestere al grupului incepand cu a doua jumatate a anului 2006 si va ramane si in perioada urmatoare. In 2008 ne propunem sa deschidem zece magazine noi Flanco World cu suprafete de circa 1.000 metri patrati, dar si sa lansam noul concept al formatului Flamingo Computers cu suprafete de 500 metri patrati", a declarat Dragos Simion.



Acesta a adaugat ca anul 2007 a fost caracterizat de un proces intens de relocare al magazinelor neprofitabile. Grupul Flamingo a inchis astfel circa 45 de magazine cu o suprafata comerciala de 6.000 metri patrati, dar a deschis 12 magazine noi cu o suprafata totala de 14.700 mp.



La finele lui 2007, Grupul Flamingo opera o suprafata comerciala de peste 53.000 mp, din care peste  50% era reprezentata de magazinele Flanco World. In 2008, compania va continua procesul de dezvoltare a retelei de magazine de suprafata mare operate sub brandul Flanco World, propunandu-si sa atinga o suprafata totala de vanzari de 70.000 mp pana la finalul acestui an, si de 90.000 mp la finalul lui 2010.



Printre orasele vizate de companie pentru deschiderea de noi magazine Flanco World se numara Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timisoara, Resita, Bucuresti si altele.



Grupul Flamingo include trei formate de retele si anume Flanco (tipul magazinelor de proximitate), Flanco World si Flamingo Computers. Prinipalul actionar al Grupului este Dragos Cinca care detine 25% din actiuni, urmat de Flamingo Holding u 11% si de fondul de investitii QVT cu 16-17%. Restul actiunilor sunt impartite intre mai multe fonduri de investitii sau actionari individuali.



Flamingo International a inregistrat anul trecut afaceri de 171 milioane euro, in crestere cu aproximativ 11% fata de 2006, iar pentru 2008 mizeaza pe afaceri de 210 milioane euro si un profit net de 2,6 milioane euro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1311 ori