COVID-19 a cauzat o grava perturbare a vietii de zi cu zi si a activitatii comerciale si de business, afectand in egala masura viata fiecarei persoane si a business-urilor in general. Atat oamenii, cat si societatile/institutiile se afla intr-un proces continuu de analiza a solutiilor si concesiilor necesar a fi implementate pentru a limita impactul pandemiei COVID-19. In contextul unui mediu in continua evolutie, cu totii trebuie sa ne adaptam si sa incercam sa tinem sub control efectele negative create.
Suferinta umana si criza financiara care sunt deja o realitate si care vor continua in contextul pandemiei COVID-19 nu sunt usor de gestionat si trebuie sa cautam si sa implementam orice posibila solutie de limitare a efectelor acestora.
In aceste conditii, aspectele care pot fi luate in calcul sunt:
(i) utilzarea politelor de asigurare existente, analizand in ce masura s-a materializat orice risc asigurat (respectiv, in ce masura pot fi solicitate despagubiri);
(ii) incheierea unei polite de asigurare.
In mod rezonabil si teoretic, daunele/pierderile generate de izbucnirea pandemiei COVID-19 / actiunile intreprinse si / sau masurile impuse in scopul limitarii raspandirii virusului ar putea face obiectul unei cereri de despagubire in baza politelor de asigurare existente (asigurare de viata / asigurare impotriva accidentelor si asigurare medicala / asigurare impotriva tuturor riscurilor / asigurare pentru intreruperea activitatii comerciale, asigurare pentru angajati etc.).
Mentionam urmatoarele potentiale daune / pierderi recuperabile:
(i) pierderea venitului si intreruperea activitatii comerciale ca urmare a masurilor impuse prin diferite acte legislative (ordonante militare), precum suspendarea activitatii societatilor care isi desfasurau activitatea in centre comerciale, restaurante, baruri, clinici stomatologice, case de pariuri etc.;
(ii) pierderi generate de intreruperea activitatii in urma masurilor de izolare stabilite de autoritatile guvernamentale si a restrictiilor severe privind desfasurarea anumitor activitati (activitatile artistice - de ex. concerte, spectacole de teatru, filme; activitatile sportive in grup etc.);
(iii) costuri legate de evacuarea personalului, igienizarea spatiului, inchiderea cladirilor de birouri;
(iv) cheltuieli de calatorie in situatia anularii deplasarii din cauza restrictiilor impuse la nivel international in ceea ce priveste deplasarile,
(v) posibile costuri de spitalizare/tratamen ...citeste mai departe despre "Sa discutam despre asigurare: Suntem protejati in situatia pandemiei COVID-19?" pe Ziare.com