Masinile vor putea rula pe portiuni din autostrada Transilvania cel mai tarziu in 2010

Vineri, 24 Noiembrie 2006, ora 05:11
1082 citiri

Primii kilometri practicabili din autostrada Transilvania vor fi gata in toamna anului 2009 sau in primavara anului 2010, in functie de cum vor inainta lucrarile, estimeaza reprezentantul companiei constructoare Bechtel, Bogdan Sgarcitu.In prezent, compania lucreaza in paralel la doua tronsoane, Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau - Bors, dar lucrarile sunt mai inaintate la primul tronson, transmite corespondentul ROMPRES.

'In acest moment, lucram pe 24 de kilometri de aliniament. Sunt mai multe zone de excavatii. Exista, de asemenea, mai multe structuri, poduri la care s-au terminat elevatiile, iar in scurt timp vor fi plasate grinzile', a spus Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al firmei Bechtel.

El a precizat ca asfaltarea celor doua tronsoane este programata pentru anul 2009, iar dupa finalizarea acestei actiuni, pe cele doua segmente de autostrada, care au o lungime de 52 de kilometri (Campia Turzii-Gilau), respectiv 63 de kilometri (Suplacu-Bors), se va putea circula.

Cele doua tronsoane vor fi unite in 2010 sau 2011, iar lucrarile vor incepe efectiv in cursul anului 2008.

Intreaga autostrada, la care se va lucra, la un moment dat, pe masura ce lucrarile inainteaza, pe cinci tronsoane in paralel, va fi gata in 2013.

In cursul anului 2006, Bechtel a efectuat lucrari de ordinul a 'zeci de milioane de euro'.

'Nu vrem sa cheltuim banii guvernului, scopul nostru este sa lucram cat mai mult si acest lucru sa se vada. Sa avem rezultate. Si noi acceleram lucrarile si vrem sa terminam cat mai repede un tronson', a declarat Bogdan Sgarcitu, intrebat cum comenteaza declaratiile acelor politicieni care spun ca sunt nemultumiti de felul in care se desfasoara lucrarile.

Referitor la stadiul finantarilor, Sgarcitu a explicat ca intarzierile au fost provocate si de faptul ca banii nu au fost dati la timp si acesta deoarece abia la sfarsitul anului 2005 au inceput demersurile guvernului de realizare a unui imprumut extern pentru acest proiect.

'Atunci cand vorbim de buget sunt doua componente. Pentru a finanta un proiect trebuie ca el sa fie prins in bugetul consolidat al statului, iar, in al doilea rand, trebuie sa existe o sursa de finantare. Chiar daca in 2005 existau in buget 213 milioane de euro, banii aceia nu au putut ajunge la noi pentru ca nu a existat o sursa. Imprumutul a fost finalizat la sfarsitul lunii mai 2006 si de aceea lucrarile pe anul trecut au intarziat, pentru ca avansul a fost primit abia atunci', a spus directorul de comunicare al Bechtel.

El a declarat ca, in prezent, compania are 1.400 de angajati, dintre care cei mai multi lucreaza in Cluj si ca se doreste angajarea a inca 1.700, pentru ambele tronsoane, in cursul anului 2007.

Reprezentantii Bechtel au selectat, in data de 17 noiembrie, 100 de persoane, in cadrul unui targ de joburi care a avut loc special pentru proiectul autostrazii Transilvania, la Marghita, in judetul Bihor. Planul companiei este de a angaja pana in primavara 500 de muncitori pentru lucrarile din acest judet.

Bogdan Sgarcitu a mai declarat ca se doreste ca, pe parcursul iernii, perioadele de inactivitate sa fie cat mai scurte, dar daca temperaturile foarte joase vor face, totusi, necesara intreruperea lucrului muncitorii vor fi trimisi acasa, dar li se va asigura 75% din salariu.

Reprezentantul companiei Bechtel a spus ca exista echipamentul si materialele necesare turnarii de beton si la minus 20 de grade Celsius.

Pe anumite sectoare de activitate, muncitorii de la Bechtel lucreaza in doua schimburi, fiecare cate noua ore.

Pana in momentul de fata au fost excavate peste un milion si jumatate de metri cubi de pamant, au fost executati mai mult de cinci kilometri de coloane forate, au fost turnate sute de mii de tone de beton, confectionate mai mult de 100 de grinzi cu profil T, pe zi sunt prelucrate cel putin 40 de tone de fier si se consuma un milion de litri de combustibil pe luna.

Echipa de conducere a lucrarilor la autostrada vrea sa stabileasca si un record, in sensul efectuarii unui milion de ore de munca fara niciun accident de munca. In prezent, s-a ajuns la 700.000 de ore de munca.

'Ajunsesem la 3.600.000 de ore de munca fara niciun incident, dar un muncitor a cazut si si-a luxat un picior, asa ca a trebuit sa o luam de la capat. Din cate stiu, recordul in domeniul constructiilor este de vreo 4,5 milioane de ore fara niciun accident de munca', a declarat inspectorul responsabilul cu protectia muncii, Vasile Georgian.

Rompres

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...