Problemele ONG-urilor, tot mai mari. Ce companii sunt "darnice" in Romania

Joi, 24 Mai 2012, ora 12:56
5309 citiri
Problemele ONG-urilor, tot mai mari. Ce companii sunt "darnice" in Romania

Reprezentantii ONG-urile sustin ca 5-25% din finantare si-au obtinut-o in 2011 prin directionarea a 2% din impozit, restul venind de la fundatii sau companii private, se arata intr-un studiu Cult Market Reasearch.

In privinta companiilor care sustin societatea civila, 46% dintre ONG-urile participante la studiu considera Petrom ca fiind compania care se implica cel mai mult in astfel de activitati, urmata de Vodafone cu 31% si BCR cu 10%.

Prevederea 2% din Codul Fiscal poate contribui la viabilitatea financiara a unei organizatii si reprezinta o metoda de atragere de fonduri. Un sfert dintre reprezentantii ONG-urilor participante la studiu au afirmat ca in 2011, prin directionarea a 2% din impozit si-au asigurat intre 5 - 25% din venituri. Venituri mai mari, de peste 75%, au venit de la fundatii sau alte organizatii similare si companii private.

Potrivit sursei citate, lipsa fondurilor, intarzierele finantarilor europene sau lipsa voluntarilor sunt principalele probleme cu care se confrunta organizatiile nonguvernamentele.

"84% dintre ONG-urile participante la studiu au declarat ca lipsa de fonduri este principala problema cu care acestea se confrunta, urmata de intarzierea finantarilor europene (50%) si lipsa voluntarilor (46%)", se arata in comunicatul Petrom.

In ceea ce priveste fondurile europene, reprezentantii societatii civile sunt de parere ca birocratia si intazierile in finantari ii descurajeaza in a apela la aceste resurse.

"Fondurile europene sunt importante, dar inaccesibile cu desavarsire pentru o organizatie care nu dispune deja de rezerve insemnate si de o armata de angajati "birocratici"".

"Intarzieri uneori si de 400 de zile la plata cumulat cu dobanzi bancare neeligibile ca si cheltuieli, dezorganizarea autoritatilor in aplicarea normelor de derulare a proiectelor au facut si continua sa faca imposibila utilizarea fondurilor europene/bugetare", declara Razvan Popescu, S.O.P.M.M Oceanic Club.

Studiul Cult Market Researc arata ca in ceea ce priveste modalitatile pe care ONG-urile le folosesc pentru a se promova in scopul atragerii de fonduri, 74% au declarat ca site-urile oficiale ale acestora reprezinta canalul de promovare cel mai frecvent utilizat. Pe locul al doilea se afla organizarea de evenimente, cu un procent de 48%.

Relatia dintre ONG-uri si marile companii

94% dintre ONG-uri au declarat ca principalul argument de atragere a sprijinului din partea companiilor il reprezinta rezultatele proiectelor urmat de experienta (89%) si reputatie (88%). In colaborarea cu mediul privat, cele mai importante asteptari din partea ONG-urilor sunt atat de natura financiara, dar si informativa.

In privinta companiilor care sustin societatea civila, 46% dintre ONG-urile participante la studiu considera Petrom ca fiind compania care se implica cel mai mult, urmata de Vodafone cu 31% si BCR cu 10%. Cea mai vizibila campanie de sustinere a societatii civile este "Tara lui Andrei", derulata de Petrom, cu 56%, urmata de "O viata poate depinde de tine" a celor de la Vodafone cu 32%.

"Strategia noastra de sustinere a sectorului nonguvernamental din Romania cuprinde parteneriate locale si centrale in cadrul programelor de responsabilitate sociala, campania anuala dedicata promovarii prevederii 2% in randul angajatilor, sustinerea fondurilor alocate ONG-urilor locale printr-un parteneriat cu FDSC si concursul lunar de proiecte de pe Tara lui Andrei.ro care ofera lunar o finantare de 5.000 de euro".

"Anul acesta, peste 2.000 de colegi din Petrom au redirectionat 2% catre societatea civila in cadrul campaniei interne, iar mai mult de jumatate au ales domeniul sanatatii." a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.

Cele mai apreciate campanii de responsabilitate sociala

"Tara lui Andrei" este platforma de implicare in comunitate a Petrom, lansata in octombrie 2009. In cei trei ani de la lansarea programului, peste 30.000 de oameni s-au implicat in proiecte care au venit in sprijinul comunitatilor si mediului inconjurator si au contribuit la dezvoltarea societatii civile.

Din cele 400 de proiecte inscrise in competitie pana acum, 38 au primit sprijin financiar, in valoare totala de 190.000 euro, se arata intr-un comunicat Petrom.

Campania "O viata depinde de tine" a fost initiata in septembrie 2011 de Asociatia React si Vodafone Romania. Campania urmarea promovarea importantei masurilor de prim ajutor atat prin apelarea numarului de urgenta 112, cat si in ceea ce priveste corectitudinea realizarii manevrelor de prim ajutor pana la sosirea echipajelor medicale.

In numai o luna de la lansarea campaniei, mai mult de 1000 de tineri s-au inscris la cursurile noastre de prim ajutor.

Studiul, comandat de compania Petrom, a fost realizat de Cult Market Research pe un esantion de 102 organizatii nonguvernamentale din 20 de judete din domenii precum protectia mediului, programe social, educatie si sanatate.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#campanii responsabilitate sociala, #campanii CSR Petrom, #campanii CSR Vodafone, #fonduri europene ONG , #Finantare proiecte