"Times Square" de Romania. Cocor a plasat Bucurestiul pe axa outdoor-ului spectacular

Sambata, 26 Februarie 2011, ora 00:18
4835 citiri
"Times Square" de Romania. Cocor a plasat Bucurestiul pe axa outdoor-ului spectacular

Cea mai mare fatada media din Europa s-a dovedit a fi un succes atat din punctul de vedere al brandului, reusind sa plaseze Bucurestiul pe axa New York-Londra a outdoor-ului spectacular, dar mai ales din cel financiar, considera Dan Barbulescu, Presedintele Consiliului de Administratie al Cocor, intr-un interviu acordat Bloomboz.ro. Potrivit acestuia, fatada media a magazinului Cocor a inregistrat in 2010 un trafic de aproximativ 33,27 milioane de masini asigurand venituri de 1,7 milioane de euro.

Cum a incheiat Cocor anul 2010 din punct de vedere al rezultatelor financiare? Ce v-a multumit si ce nu?

Rezultatele anului 2010 au fost influentate de redeschiderea Cocor Department Store in luna octombrie 2010, in urma unei investitii de 24.5 milioane de euro.

Astfel,  veniturile companiei au fost sustinute de inchirierea in proportie de 85% a magazinului si de exploatarea mediafatadei.

Cocor a inregistrat in ultimul trimestru al anului 2010 o cifra de afaceri de 8.4 milioane de lei, dublu fata de aceeasi perioada din 2009 si un profit din exploatare de 2.8 milioane de lei egal cu cel bugetat, fata de numai 0,03 mil lei in aceeasi perioada a anului anterior.

Rezultate excelente am inregistrat si la nivelul vanzarilor din Galeria Designerilor Romani, singurul magazin multibrand de acest tip din Romania.

Galeria a inregistrat in primele 3 luni de la deschidere vanzari de 775.000 lei.

Obstacolele pe care le-am intalnit in 2010 au fost acelea cu care s-au confruntat toti jucatorii de pe piata de retail ca urmare a crizei economice.

Pentru a ne putea adapta la conditiile pietei, am fost nevoiti sa trecem de la pozitionarea de luxury department store la cea de fashion designer department store.

Spatiul publicitar de pe Cocor Media Channel a generat venituri de 1,7 milioane de euro. V-ati asteptat la un succes atat de mare pentru acest business?

Da, ne-am asteptat pentru ca am dorit sa plasam Bucurestiul pe axa New York-Londra a outdoor-ului spectacular si am reusit aducem Times Square (Piata Timpului) langa Cocor.

Rezultatele inregistrate sunt reprezentative pentru serviciul de expunere media pe care il oferim.

Este vorba de cea mai mare fadata media din Europa, ce ofera un spatiu de difuzare de 3300 mp de iluminatii si ecrane cu LED, iar calitatea imaginii este de exceptie datorita ecranelor cu LED.

Investitia in ecrane s-a ridicat la 2.6 milioane euro si a fost realizata in urma unei licitatii internationale.

In plus, fatada Cocor Media Channel beneficiaza de avantajul locatiei pe una dintre cele mai aglomerate bulevarde ale Bucurestiului. 

Clientii nostri pot cuantifica si nivelul expunerii mesajelor transmise.

Cocor Media Channel este singurul suport outdoor din tara dotat cu traffic counter.

In urma datelor oferite de Brigada Rutiera a Politiei Capitalei,  fatada media a magazinului Cocor a inregistrat in 2010 un trafic de aproximativ 33,27 milioane de masini pe 6 din cele 8 benzi ale bulevardului I.C.Bratianu.

Pe o piata a publicitatii care a scazut puternic in ultimii ani, Cocor Media Channel face crestere de 30% a veniturilor in 2010. Cum comentati acest trend ?

Sunt jucatori pe piata outdoor care nu au autorizatii de constructie nici macar temporare, nu au avizul politiei sa amplaseze in intersectii bannere sau ecrane, de aceea publicitarii au inceput sa prefere mediile de calitate ridicata si amplasate legal.

Daca evaluam piata proportional cu taxa de outdoor de 3% platita la Primaria sectorului 3, Cocor ar trebui sa aiba 40% din piata outdoorului bucurestean.

Cresterea de 30% a vanzarilor indica un trend favorabil outdoor-ului digital spectacular in conditiile in care piata de publicitate outdoor a scazut.

Avantajul nostru a venit din faptul ca ne-am adaptat si am oferit pachete cu frecventa redusa, iar brand-urile au tinut cont de faptul ca suntem singurul vehicul DOOH care poate oferi date lunare de trafic.

Ce estimari aveti pentru veniturile Cocor Media Channel in acest an?

Avand in vedere noua legislatie care pune ordine in piata de outdoor consider ca vom fi printre beneficiarii acestui trend.

Este inca devreme pentru a face estimari care depind de fermitatea cu care se va impune respectarea legislatiei. 

Stocul de campanii este rezervat 50% chiriasilor Cocor Department Store, asadar stocul disponibil s-a injumatatit . 

Vom introduce in pachetul de publicitate si reteaua indoor formata din 18 plasme Samsung de 60" si 3 video wall-uri de 20 mp fiecare.

In baza sondajelor realizate cu brandurile mari, cu aceste noi servicii de publicitate indoor adaugate vom putea creste tariful unei campanii cu 10- 15% fata cel actual publicat pe cocormediachannel.ro.

In cat timp estimati ca va fi amortizata investitia in mediafatada?

Mediafatada se va amortiza in urmatorii 2 ani, iar reteaua indoor in urmatorii 4 ani.

Cocor este dezavantajat de restrictiile rutiere impuse de Primarie ceea ce bineinteles ca se reflecta intr-un numar mai mic de clienti. Cum veti rezolva aceasta problema? De ce Primaria nu s-a lasat induplecata pana acum?

Vestea buna e ca PMB a inteles absurdul situatiei si a ridicat interdictia de circulatie pe strazile de acces catre parcarea de 200 locuri de sub magazin, iar saptamana viitoare urmeaza sa monteze si semnele de circulatie care indica sensul unic pe strada Baratiei catre Piata Timpului cu iesire pe Calea Mosilor si intrare din Calea Calarasi.

Oferim si parcare gratuita clientilor nostri prin cardul Cocor, care asigura 60 de zile de parcare gratuita. Orice client al magazinului poate intra in posesia acestui card in baza cumparaturilor efectuate in magazin, care trebuie sa totalizeze 300 lei.

In plus fata de 10% discount in magazinele partenere si 10% discount la Cocor Spa Hotel posesorii cardului Cocor primesc si bilete gratuite prin intermediul paginii Cocor Department Store de pe Facebook la spectacolele de teatru si concertele pe care le promovam pe mediafatada .

Sunt voci din piata de retail care spun ca strategia de a tinti o clientela care nu e nici de lux, nici de bazar a fost o eroare. Ce le raspundeti acestora?

In 2007, atunci cand am impachetat aceasta idee in luxury department store, existau foarte multe branduri internationale interesate sa isi deschida magazine monobrand cu colectii haute couture in Romania.

Datorita declansarii crizei si lipsei finantarii locale pentru magazine monobrand, aceste branduri au preferat sa intre in Cocor cu colectiile lor prêt-a-porter in magazine multibrand.

Pe acelasi principiu am dezvoltat Galeria Designerilor Romani din care au inceput sa creasca magazine monobrand precum Agnes Toma, Catalin Botezatu, Liza Panait.

Cocor se diferentiaza astfel pe piata de retail din Bucuresti, prin oferta si diversitatea brandurilor din magazin, de la designeri locali la branduri internationale, dar si prin accesibilitatea preturilor.

In plus, experienta cumparaturilor efectuate in Cocor este diferita de cea din alte centre comerciale, datorita atmosferei  interioare create prin conceptul de amenajare.

Conceptul de fashion design a fost impletit cu cel de high tech shopping prin oglinda de proba virtuala, Cabina de proba virtuala si Galeria Avatar (zona de High-Tech entertainment) .

Aveti cel mai mare si mai modern centru SPA din Romania. Cum au raspuns clientii pana acum?

Cocor Spa este un destination spa realizat in urma unei investitii de 6 mil euro, ce se intinde pe o suprafata de 3000 mp. 

Pana la acest moment centrul a inregistrat de la lansarea din 2009 cresteri de vanzari de 2 cifre datorate in primul rand serviciilor de inalta clasa si a managementului performant.

Cocor SPA este singurul spa din Romania afiliat la International Spa Association care urmareste certificarea si mentinerea calitatii in industria spa.

In plus, oferim aici cea mai larga paleta de servicii din domeniu. Cocor Spa ofera tratamente, masaje, hidrocolonoterapie, terapii faciale, exfolieri si impachetari, in cele 25 de cabinete distribuite pe trei etaje.

Aditional capacitatii de cazare si confortului de 4 stele oferit clientilor, complexul turistic Cocor Neptun-Olimp pune la dispozitie un club, precum si un centru de conferinte, cu o capacitate de 350 de locuri.

Cocor este in acest moment in topul centrelor comerciale cu cea mai mare prezenta in social media. De ce mizeaza Cocor atat de mult pe acest tip de comunicare?

Pentru Cocor, fanii din mediul online reprezinta potentiali clienti si tocmai de aceea investim constant in comunicarea pe retele sociale.

Inca de la inceputul anului am premiat constant fanii care au devenit posesori de carduri de fidelitate Cocor in urma realizarii de cumparaturi la Cocor.

Obiectivul nostru pe termen lung este acela a  mari gradul de conversie al fanilor in cumparatori.

Posesorii de Card Cocor au cel mai mare avantaj in cadrul concursurilor pe care le desfasuram pe paginina de Facebook.

In plus fata de 10% discount in magazinele partenere si 10% discount la Cocor Spa Hotel posesorii cardului Cocor primesc si bilete gratuite prin intermediul paginii Cocor Department Store de pe facebook la spectacolele de teatru si concertele pe care le promovam pe mediafatada .

Pe  viitor, clientii nostri vor putea proba haine in cabina de proba virtuala, iar apoi vor putea posta avatarul imbracat in haina dorita pe pagina personala de Facebook, pentru a primi feedback-ul prietenilor sai din online.

#cocor spa, #magazin cocor, #cocor media channel, #mediafatada , #stiri Facebook