The Telegraph: Victoria lui Iohannis, o dovada ca social media se poate impune in alegeri?

Marti, 25 Noiembrie 2014, ora 08:40
1385 citiri
The Telegraph: Victoria lui Iohannis, o dovada ca social media se poate impune in alegeri?
Foto: Facebook/Klaus Iohannis

Klaus Iohannis si sustinatorii sai au valorificat puterea social media pentru a obtine victoria in alegerile prezidentiale din Romania si pentru a-l transforma pe acesta in cel mai popular politician european in randul utilizatorilor de Facebook, scrie luni publicatia britanica The Telegraph.

Alegerile au tendinta de a fi imprevizibile pana la capat, insa foarte putini au anticipat victoria lui Klaus Iohannis in cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale din 16 noiembrie din Romania, dupa ce rezultatele primului tur de scrutin si sondajele il dadeau castigator pe premierul de centru-stanga Victor Ponta.

Doua elemente au avut un rol esential in aceste alegeri: vocea puternica a romanilor din strainatate si social media, al doilea element amplificandu-l pe primul, mentioneaza ziarul britanic.

Romania are 4 milioane de cetateni in diaspora

Pentru o tara cu o populatie de 20 de milioane de locuitori, o caracteristica aparte a electoratului romanesc este numarul mare al cetatenilor din diaspora - 4 milioane, un grup care s-a dovedit a fi crucial in cadrul acestor alegeri, noteaza sursa citata.

In primul tur de scrutin din 2 noiembrie, Victor Ponta a obtinut 40,4% din voturi, in timp ce Klaus Iohannis a iesit pe locul al doilea cu 30,4% din voturi.

Cu toate acestea, primul tur de scrutin a fost insotit de tensiuni in capitale europene unde multi romani care au dorit sa voteze au fost lasati sa astepte in fata sectiilor de votare timp de mai multe ore. Multi dintre ei nu au reusit sa-si exprime votul dupa ce urnele au fost inchise, iar autoritatile romane au refuzat sa prelungeasca programul de votare.

Au urmat o serie de proteste de solidaritate in semn de sprijin pentru diaspora care au condus la demisia ministrului de externe Titus Corlatean, continua The Telegraph.

O puternica campanie on-line condusa de tinerii alegatori din mediul urban si in curand hashtaguri, precum #yeslavot, #alegeri2014 si #diasporavoteaza, au aparut pe mai multe platforme sociale sporind gradul de constientizare a importantei prezentei la vot.

Campania sociala s-a dovedit a fi un succes in conditiile in care prezenta la vot a crescut de la 53% in primul tur la 64% in al doilea tur, si, mai important, prezenta la urne a romanilor din diaspora s-a dublat ajungand la 379.000 de persoane.

In dimineata zilei de 17 noiembrie a fost confirmat faptul ca Klaus Iohannis a fost ales presedinte al Romaniei, castigand cu 54,5% din voturi.

In mod remarcabil, Klaus Iohannis a ajuns de asemenea la un milion de fani pe Facebook, devenind astfel cel mai popular politician european. Prin comparatie, premierul britanic David Cameron are doar putin peste 400.000 de fani pe Facebook, in timp ce cancelarul german Angela Merkel are 908.000 fani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#klaus iohannis, #The Telegraph romania, #alegeri Romania , #stiri Facebook