Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Obiceiuri enervante generate de tehnologie, la birou

Obiceiuri enervante generate de tehnologie, la birou

Noile tehnologii au impus noi obiceiuri la locul de munca, angajatii comunica acum mai mult mediat si primesc smartphone-uri ca telefoane de serviciu. Aceste obiceiuri reprezinta o imbunatatire in mediul office, insa aduc si dezavantaje pentru angajatii si companiile din orice domeniu. 

Iata cateva situatii neobisnuite pe care noile tehnologii le aduc in viata profesionala.

Cereri de prietenie pe Facebook din partea sefului


Aceasta este o situatie cel putin ciudata, pentru ca subordonatul nu poate ignora cererea sefului, dar nici nu isi doreste ca seful sa afle care sunt activitatile sale din timpul liber.


Chiar si faptul se leaga “prietenii virtuale” cu fiecare partener de afaceri este putin neobisnuit.


Comunicarea mediata ia locul comunicarii directe


Specialistii au observat o inrautatire in comunicarea directa intre persoane si chiar in convorbirile telefonice.


Angajatii din ziua de azi isi transmit cu ajutorul e-mailului informatii banale, care ar putea fi epuizate intr-o conversatie de cateva minute.


In acest mod, o problema care ar putea fi rezolvata rapid intre patru ochi se transforma intr-un lung sir de replici care poate ocupa o intreaga dupa-amiaza de munca.


Un alt aspect diferit fata de acum cativa ani este obiceiul de a anunta pe messenger ca urmeaza sa se trimita un e-mail.


Casuta vocala, scoasa din uz


Mesaje importante si cu foarte multe detalii nu ajung la destinatar, de cele mai multe ori pentru ca acesta prefera anumite cai de comunicare in detrimentul altora.


Majoritatea prefera mailurile si mesajele scrise, pentru ca sunt la vedere si atrag atentia, ignorand casuta vocala care ar putea contine mesaje cu informatii importante.


Mesageria vocala, in auzul tuturor


Exista persoane care inca isi verifica mesageria vocala, insa au tendinta de lasa telefonul pe difuzor, iar cei din jur sunt obligati sa asculte toate mesajele.


Mailurile trimise tuturor angajatilor din companie


Casuta de e-mail  a angajatului este invadata de mesaje si cerinte fara nicio relevanta uneori pentru activitatea sa.


Timpul pierdut in retelele sociale scade productivitatea companiei


Intreruperile constante ale activitatii pentru pauze de comunicare in retelele sociale pot aduce pierderi financiare considerabile pentru orice companie.


Schimburile de SMS-uri in timpul sedintelor


Acest obicei ia amploare si printre oamenii de afaceri mai in varsta, nu doar intre tinerii de douazeci de ani.


Vacanta isi pierde din valoare din cauza tehnologiei


Multi sefi si chiar clienti au pretentia sa pastreze legatura cu persoanele care sunt in concediu, prin e-mail, mesaje si chiar retele sociale.


Toate aceste modalitati de comunicare anuleaza sensul concediului, acela de a lasa deoparte stresul si grijile activitatii de zi cu zi.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1787 ori
Citeste mai multe desprecomunicare mesaje obiceiuri tehnologie