Obama castiga alegerile digitale cu Facebook

Joi, 03 Mai 2012, ora 08:46
1536 citiri
Obama castiga alegerile digitale cu Facebook

Campania lui Obama are o strategie digitala de promovare ca a niciunui alt candidat, pariind agresiv pe Facebook, bannere publicitare si cautare platita pe Google, intr-o masura mult mai mare decat a candidatilor republicani.

Campania Obama pentru America a furnizat 835 de miloane de bannere publicitare in luna februarie, reprezentand 86% dintre toate reclamele candidatilor la presedintia Statelor Unite. potrivit unei analize intreprinse de catre ComScore, citate de catre Venture Beat.

"Campania Obama a depasit eforturile combinate a patru campanii republicane cu o prezenta online notabila, printr-o ratie de 10 la 1 in ultimele sase luni, reflectand diferenta semnificativa dintre strategia de publicitate a lui Obama si restul candidatilor", potrivit raportului ComScore, care se numeste "5 Ways Digital Media is Shaping the 2012 Presidential Election."

Potrivit raportului, publicat la inceputul acestei saptamani, practica digitala da roade. Strategia lui Obama este impresionanta: in luna ianuarie a furnizat 775,5 milioane de bannere platite. Comparativ cu doar 32,6 milioane de bannere publicitare platite din partea luji Mitt Romney, principalul contracandidat al lui Obama, in aceeasi luna, diferenta este uriasa.

Diferenta uriasa de expunere digitala dintre Obama si restul candidatilor se pastreaza si cand vine vorba de canale sociale, incluzand aici Facebook. Obama are peste 26 de milioane de fani pe Facebook. In ianuarie, urmatorii lui Obama de pe Facebook si prietenii lor au contribuit cu aproape 66 de milioane de afisari media pentru Obama.

Asta nu inseamna ca rivalii lui Obama nu investestc in social media. Spre exemplu, Mitt Romney, a investit multi bani in Facebook, 58,2% dintre campaniile sale online fiind desfasurate in aceasta retea in ultimele sase luni, spre deosebire de Obama unde Facebook a contat pentru 22% dintre reclamele sale platite.

Un alt candidat popular pe Facebook este Ron Paul. El a atras de doua ori mai multe afisari gratuite pe Facebook (30 de milioane), decat afisari provenite din bannere platite (12,7 milioane) in luna ianuarie.

ComScore a gasit o legatura intre suporterii din socail media si actualii donatori pentru campanii. Fanii Obama de pe Facebook si prietenii lor au donat la o rata de 2,5 ori mai mari decat in cazul celorlalti candidati.

#Obama alegeri SUA, #Obama campanie online Facebook, #Obama alegeri campanie Internet , #stiri Facebook