Nu-i loc de socializare pe bursa: Performantele Facebook ingroapa actiunile Twitter

Joi, 30 Octombrie 2014, ora 08:40
1650 citiri
Nu-i loc de socializare pe bursa: Performantele Facebook ingroapa actiunile Twitter
Sursa: www.maxvisionsolutions.com

Bursa nu este un mediu prea prietenos cu companiile care detin retelele de socializare online. Competitia acerba dintre Facebook si restul retelelor de socializare listate public pe Wall Street ameninta serios stabilitatea unora dintre acestea.

Pentru jucatorii la bursa, cresterea constanta a actiunilor Facebook naste intrebarea fireasca: "Si Twitter de ce nu poate?". Compania infiintata de Mark Zuckenberg a pus in vanzare actiunile initiale la un pret de 30 de dolari, ulterior oscilatia negativa coborand pretul unei actiuni pana la 17 dolari. Pentru cei care au avut incredere in redresarea Facebook pe bursa, asteptarea a meritat. Astazi pretul unei actiuni FB este de 80 de dolari.

Este oare si traseul pe care il va urma Twitter? Rivalii lui Zuckenberg au initiat oferta publica, cu doar un an in urma, la un pret de 44 de dolari/actiune. De atunci, variatiile inregistrate de titlurile Twitter au oscilat puternic urcand pana la 73 de dolari si coborand in primavara acestui an la un minim de 30,50 dolari/actiune, observa analistii publicatiei MarketWatch.

Userii fac diferenta

In spatele diferentei de pret stau multe alte diferente, una dintre cele mai importante fiind structura opusa a retelelor create de cele doua companii. Facebook este o retea sociala, in timp ce Twitter are o deschidere de serviciu public. Userii celor doua canale de comunicare fac automat diferenta in strategia de dezvoltare a serviciilor oferite de cele doua canale. Pe Facebook intri pentru poze, stiri noi, vesti de la prieteni, reteaua indreptandu-se spre o zona de livrare de continut si stiri. Twitter este sufocant ca nivel al continutului, dar numarul participantilor la impartasirea informatiilor este redus. Doar 44% dintre persoanele care au cont de Twitter posteaza informatii, conform unui studiu facut de Twopcharts in primavara acestui an.

Diferente la start

O privire mai atenta asupra studiului efectuat de Twopcharts releva si modul diferit in care au evoluat cele doua retele din momentul lansarii serviciilor lor pe piata. Pentru Twitter, cel putin, se intrevede o dificultate in a tine legatura cu userii, de la momentul lansarii Twitter, peste 1,5 miliarde de conturi de utilizator fiind create. La momentul efectuarii studiului, 955 de milioane de conturi Twitter inca erau valabile, insa doar 13% dintre useri foloseaua reteaua pentru a comunica.

O situatie mult diferita fata de stilul Facebook care a evoluat in paralel cu cerintele posesorilor de conturi din retea. Un lucru care s-a vazut de altfel in prioritatile conducerii companiei inregistrate dupa lansarea publica pe bursa din 2011, cand toate eforturile au fost canaizate spre acoperirea serviciilor destinate dispozitivelor mobile de comunicare, lasand grija conturilor si a retelei propriu-zise strict in sarcina utilizatorilor.

Facebook a reusit sa isi creeze o identitate cu ajutorul utilizatorilor, Twitter inca mai cauta un mod de a-si defini clar rolul in zona social media. Or oscilatiile de pe piata bursiera ar putea indica mai mult nevoia companiei de a-si gasi un punct comun de interes cu utilizatorii retelei sale si cu investitorii decat lipsa de performanta a managerilor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cotatii bursa, #cotatii bursa Facebook, #cotatii bursa Twitter, #diferente intre Facebook Twitter , #stiri Facebook