MSNBC intra pe segmentul Digg

Luni, 08 Octombrie 2007, ora 23:11
1538 citiri

Unul din cele mai mari site-uri de stiri din lume, portalul MSNBC va "inghiti" site-ul de stiri Web 2.0 Newsvine, un proiect similar Digg, in care utilizatorii pot propune stiri si le pot vota pe celelalte care apar pe site.

Aflat in topul audientelor online, MSNBC incearca astfel sa isi consolideze si sa isi fidelizeze audienta, iar anuntul vine la scurt timp dupa ce au aparut pe Internet zvonuri despre un proiect similar Yahoo. Digg este acum cel mai popular site unde utilizatorii pot vota si comenta stirile, dar este departe de topul celor mai vizitate site-uri, dominat de Yahoo News, CNN, MSNBC, New York Times sau Fox News.

Site-urile de stiri Web 2.0 au un singur avantaj fata de media "clasica". Aici utilizatorii stabilesc cele mai importante stiri, nu editorii site-ului. Cea mai votata stire ramane in fruntea clasamentului, iar vizitatorii mereu stiu care sunt cele mai apreciate stiri.

Interesul MSNBC pentru un astfel de site nu poate fi decat un pas inainte pentru portalul de stiri, spun specialistii din industrie. "Aceasta achizitie subliniaza importanta ideii de comunitate pentru site-urile de stiri", a declarat un analist.

Este prima achizitie pentru MSNBC.com, o premiera, iar Newsvine este primul site de stiri Web 2.0 care este achizitionat de o companie mare. Detaliile financiare ale tranzactiei nu le stiu nici investitorii americani. Newsvine a fost propulsat de agentia de investitii ventures Second Avenue Partners.

Portalul MSNBC este detinut in joint venture de Microsoft si NBC Universal, iar presedintele corporatiei, Charles Tillinghast, a declarat ca Newsvine ramane independent, sub brandul sau propriu. "Doar o parte dintre functiile site-ului vor fi preluate si de MSNBC.com", a precizat el. "Site-ul aduce o componenta de comunitate afacerii noastre", a mai adaugat el, confirmand spusele analistilor.

Newsvine nu este un site tocmai mic, cele mai recente studii aratand ca are peste 1 milion de vizitatori unici pe luna. MSNBC are in acelasi raport circa 29 de milioane de vizitatori pe luna. Iar faptul ca Web 2.0 si Social Networking sunt "cuvintele -cheie" ale momentului, a ajutat Newsvine sa ajunga in atentia investitorilor cu bani.

Succesul industriei Web 2.0 vine din cauza audientei mari a site-urilor de comunitate, precum MySpace, Facebook, Del.icio.us, sau Digg. Fenomenul a marca segmentul albumelor foto online, apoi segmentul jurnalelor personale, iar apoi segmentul video online. Acum fenomenul se extinde la site-urile de stiri.

MSNBC concureaza direct cu Yahoo News, AOL News, CNN. AOL ofera deja vizitatorilor posibilitatea de a comenta sitiri, iar CNN are de asemenea o sectiune de "jurnalism cetatenesc".

Site-ul Newsvine a fost fondat in martie 2006. Mike Davidson, unul dintre fondatori, a declarat ca Web 2.0 inseamna formarea unui "eco-sistem". Compania avea inainte de preluare doar 6 angajati, iar MSNBC va asigura dezvoltarea si cresterea site-ului.

Newsvine a devenit cunoscut odata cu tragedia de la Virginia Tech, cand un student a impuscat mai multi colegi si a ucis un profesor, de origine romana. Site-ul a postat stirea si fotografii de la locul tragediei cu jumtate de ora inainte de media traditionala, cu 22 de minute inaintea Associated Press.

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyl