Jumatate dintre "concursomanii" de pe Facebook, nu cumpara brandurile pe care le urmaresc

Joi, 17 Aprilie 2014, ora 15:35
1679 citiri
Jumatate dintre "concursomanii" de pe Facebook, nu cumpara brandurile pe care le urmaresc

Aproape jumatate dintre concursomanii care urmaresc brand-urile pe Facebook nu au intentia de a le cumpara, preferand activarile care nu implica mult effort.

Acestea sunt competitiile like&share fotografie + castig (80%), competitii like + castig (66%), competitii raspuns + castig (52%), acceseaza aplicatia + castig (59%), creeaza continut audio/video + castig (3%), se arata in infograficul #13 HumanGraphExperience, cu tema Following Facebook Brands: Love or Interest?, lansat de Starcom si iLeo.

Studiul "Following Facebook Brands: Love or Interest?" a vizat 968 de respondenti ai unui online survey. Obiectivul studiului a fost acela de a identifica modul in care fanii paginilor de brand de pe Facebook interactioneaza cu brand-urile urmarite. Esantionul este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de Facebook din Romania.

Fani dedicati. Concursuri. Concursomani

Infograficul arata ca cea mai frecventa forma de interactiune a utilizatorilor cu brand-urile pe Facebook sunt concursurile, o activitate mult mai raspandita decat cele de sharing/comment/events participation specifice socializarii din retele.

In acelasi timp, in ciuda faptului ca sunt mai deschisi fata de activitati interactive, adolescentii (13-17 ani) nu sunt interesati intr-o mare masura de concursuri. O explicatie pentru acest fenomen este faptul ca acorda o atentie speciala imaginii personale, preferand sa citeasca postari amuzante si sa dea like-uri.

Exista categorii in care numarul fanilor dedicati este depasit de cel al fanilor interesati de concursuri (dulciuri & snack-uri, bauturi racoritoare si bere).

Totusi, concursomanii sunt cei care raspandesc mesajul brand-ului pe Facebook intr-o masura mai mare decat fanii dedicati, acestia fiind mai degraba interesati de postarile informative ale brand-urilor. Astfel, mesajul de brand ajunge sa fie propagat de fani interesati de beneficii materiale, utilizatori care sustin chiar si brand-uri care sunt in competitie. In fata altor utilizatori de Facebook isi pierd asadar credibilitatea.

"In acest moment, ducem o lupta a relevantei in comunicarea digitala. Tool-urile actuale nu iti mai permit sa ajungi la zeci sau sute de mii de oameni prin social media fara sa platesti. De aceea, miza este sa iti gasesti publicul tinta (in cazul de fata, fanii adevarati ai brand-ului) si sa le oferi sansa sa vorbeasca cu si despre tine", a declarat Matei Psatta (Head of Social Media & Strategic Planning, iLeo).

Profilul concursomanului

Aparent utilizator de Facebook normal, in realitate foloseste aceasta retea de socializare ca pe un mijloc de a participa la cat mai multe concursuri. In medie, un concursoman distribuie peste 20 de postari pe zi, recordul fiind de 35. Nu are preferinte fata de brand-uri si nici nu manifesta loialitate. Uneori o intreaga familie s-ar implica In concursuri pentru a maximiza sansele de castig.

Intr-o saptamana obisnuita, concursomanul participa de la 4 pana la 60 de concursuri si se lauda pe Facebook cu castigurile lui (dand share la postarile care il desemneaza castigator). Unii dintre concursomani chiar se straduiesc sa-si consolideze profilurile (ajungand pana la 2000 de prieteni si chiar follower-i), dar continutul pe care il distribuie are in medie intre 0 si 3 like-uri.

"Pentru cei mai multi dintre utilizatorii de Facebook, interactiunea cu un brand este printre factorii principali care determina cumpararea acestuia, interactiune manifestata cel mai adesea prin like-uri sau participarea la concursuri. Concursurile insa nu atrag intotdeauna o participare de calitate, pentru anumite categorii numarul celor interesati de premii depasind numarul celor interesati de brand. Pe baza studiului 'Following Facebook Brands: Love or Interest?' am reusit sa identificam niste modalitati concrete de a evita acest lucru", a declarat Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights, Starcom MediaVest.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#studiu Facebook, #infografic facebook , #stiri Facebook