Identitatea profesionala online - obligatorie

Luni, 23 Noiembrie 2009, ora 21:30
2925 citiri
Identitatea profesionala online - obligatorie

Multi oameni sustin ca nu sunt interesati de identitatea lor profesionala online. “Ar trebui sa fiu liber sa fac ce vreau,” sustin unii. Sau “Viata mea nu ar trebui sa fie judecata de angajatori in functie de ce vad pe internet.”

J.T. O’Donnell, spune pentru CareerBuilder: Ofera-ti o identitate sau ti-o vor atribui altii. Te poti asigura ca esti vazut intr-un fel care iti creste credibilitatea sau iti poti ignora prezenta online si sa fii vazut ca inexistent, neimportant sau ca cineva care nu ar trebui angajat – vreodata.

J.T. O’Donnell ofera un exemplu bun, pentru a-si sustine afirmatia.

“Recent, m-a cautat o tanara aparent “disperata” sa-si gaseasca de lucru. A absolvit facultatea primavara trecuta si isi dorea sa obtina un interviu, sustinand ca a incercat tot ce se putea. M-am uitat peste CV-ul sau. Avea cateva lucruri care ar fi putut fi imbunatatite, insa realizarile sale academice erau solide si intr-un domeniu specializat. Apoi i-am citit scrisoarea de intentie. Era destul de obisnuita, standard, ceea ce m-a facut sa ma intreb daca nu cumva identitatea ei online era de fapt problema.”

O’Donnell s-a decis sa o caute pe internet – precum fac, in ziua de azi, 4 din 5 manageri. A cautat-o dupa nume si dupa facultatea absolvita. Rezultatele au clarificat oarecum situatia. Printre primele rezultate a fost fotografia de pe Facebook. Era o fotografie neclara, in care purta un tricou si avea ochii inchisi. In regula, nimic atat de teribil, dar nici nu a fost o prima impresie prea buna.

In plus, ceea ce a urmat a fost mult mai rau:

Fotografia de pe Facebook a fost singurul lucru care a aparut in rezultatele cautarii. Nu era nimic legat de scoala, nimic legat de voluntariat, nimic legat de domeniul ei de activitate... absolut nimic. De fapt, urmatoarele 10 rezultate erau despre cineva cu acelasi nume, dar cu initiale diferite, care scrie un blog despre subiecte controversate legate de locul de munca.

Asadar, este frustrant sa te gandesti ca ar putea fi discriminata din cauza unei cautari online? Desigur! Aceasta proaspata absolventa nu are multa experienta, ceea ce inseamna ca identitatea sa profesionala este subapreciata sau chiar inteleasa gresit, din cauza lipsei unui continut online profesional solid.

Asta nu inseamna ca ar trebui sa stea acasa si sa astepte sa fie bagata in seama, orice om, la orice varsta, in orice punct al carierei sale isi poate construi o identitate profesionala online puternica.

In realitate, nu ai nevoie decat de 5-6 lucruri bune care sa apara la o simpla cautare pe internet, printre primele rezultate, in portiunea superioara a ecranului. De ce? Pentru ca rareori, daca nu chiar niciodata, oamenii se deranjeaza sa dea scroll down pe pagina de cautare. Considera ca ce este printre primele rezultate este cel mai important.

Asadar, cum iti creezi sau cum iti imbunatatesti identitatea profesionala online?

Pasul 1: Identifica cuvintele-cheie ale brandului tau

Cauta-te singur pe internet si vezi ce apare. Poti decsoperi ca cineva cu acelasi nume ca al tau ocupa primele rezultate. Mai departe, identifica ce cuvinte cheie poti folosi, astfel incat sa te diferentiezi de persoana respectiva. Ar trebui sa-ti folosesti tot numele? Initiala tatalui? Organizatia la care lucrezi sau tipul de munca pe care o faci? Da-ti seama cum vrei ca oamenii sa te gaseasca, astfel incat sa-ti construiesti brandul in jurul acestor cuvinte-cheie.

Pasul 2: Devino cititor si comentator de bloguri

Incepe sa citesti bloguri legate de cariera timp de 10 minute in fiecare zi. Acest lucru te va ajuta sa ramai la curent. Apoi, incepe sa postezi comentarii gandite, bine scrise si profesionale pe aceste bloguri, pentru a-ti creste credibilitatea ca profesionist in domeniul tau.

Rezerva-ti alte 2 minute pentru a posta un comentariu pe 5 bloguri, in fiecare saptamana, si vei fi pe drumul cel bun.

Pasul 3: Cere sa ti se publice un articol si devino expert

Odata ce ai devenit cunoscut drept comentator, este timpul sa iei in considerare posibilitatea de a scrie despre un subiect legat de cariera ta. Dupa ce ai devenit un comentator fidel al unui anumit site si crezi ca intelegi cititorii, contacteaza administratorii site-ului si intreaba daca ar accepta un articol de-al tau.

Ofera-le o imagine asupra subiectului pe care vrei sa-l abordezi. Daca sunt interesati, poti scrie intreg articolul, il poti posta si – iata – devii autor in toata regula pe internet.

Pasul 4: Fii social

Facebook nu este singurul instrument de networking care va aparea la cautarea numelui tau. LinkedIn, Twitter si altele iti ofera posibilitatea de a aparea printre primele rezultate.
Foloseste contul de Twitter, de exemplu, care iti ofera sansa de a interactiona rapid cu sute de oameni, prin comentarii de 140 de caractere.

Astfel, angajatorul poate observa si cum poate lumea sa interactioneze si sa discute cu tine – o modalitate grozava de a da forma brandului personal.

In concluzie, de ce sa risti neavand o identitate profesionala online sau avand o prezenta online negativa doar pentru ca nu ai dat atentie acestui aspect? Da, sa-ti contruiesti o prezenta online pozitiva necesita putin efort, dar vei fi rasplatit pe masura.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o nouă versiune premium a browserului său, Chrome Enterprise Premium, destinată clienților business care doresc o securitate îmbunătățită și funcții avansate de navigare....
#angajat, #brand, #cariera, #companie, #identitate, #imagine, #job, #networking, #online, #personal , #stiri Facebook