Google sufera de sindromul Microsoft

Duminica, 07 August 2011, ora 17:06
2040 citiri
Google sufera de sindromul Microsoft

Pana de curand, Google a lansat servicii, precum Gmail, Google Maps sau Google Aps, total independente unul de celalalt. Noile produse scoase pe piata de acest gigant par a functiona in simbioza. Astfel, Google este in pericol sa faca aceleasi greseli ca si Microsoft.

Inca de la inceputuri, Google a parut determinat sa fie mai mult decat un motor de cautare.

Unul dintre cele mai mari atuuri ale companiei a fost descentralizarea, conform revistei Fortune.

Decizia deliberata de a elimina sinergiile si de a da grupelor de produse libertate si independenta a dus la creearea unei servicii extrem de variate si inovative.

Grupele distincte de produse si o cultura care s-a bazat pe gandirea proaspata si originala a dus la aparitia Gmail, Google Apps sau Google Maps.

Cu ciuda aceste culturi, se pare ca cei de la Google sunt din ce in ce mai tentati sa integreze noile produse intr-un intreg...monstruos.

Integrarea produselor lansate in prezent in cele deja existente, ar trebui sa-i aduca noului serviciu o baza de clienti incorporata si o valoare sporita.

Acest procedeu este firesc si clar de inteles. Insa trendul devine ingrijorator, deoarece este sacrificata esenta companiei: focusul pe produse cat mai simple care sa aiba ca scop doar satisfacerea clientilor.

Cat succes va avea Google+?

Noile produse sunt influentate de cele vechi, neavand spatiul necesar pentru a se impune.

Daca aceasta diluare si diminuare va continua, companiei ii va fi din ce in ce mai greu sa inoveze si sa se impune in social web.

Odata cu lansarea proiectului Google+, intrebarile legate de integrarea si sinergia produselor devin cruciale.

Reteaua sociala nu isi va construi succesul doar pe spatele motorului de cautare.

Atentia exagerata a Microsoft asupra sinergiilor a lasat o piata imensa la dispozitia Google si Apple, care si-au impartit sectoare cum ar fi aplicatiile, muzica si gadget-urile.

Sindromul esecului Microsoft i-a luat pe toti prin surprindere tocmai pentru ca gigantul avea experienta si talentul necesare pentru a se impune in aceste domenii.

Daca Google nu-si reda libertatea de a concura cu realitatea exterioara, va deveni in foarte scurt o victima a Sindromului Microsoft.

Oricat de multi utilizatori ar strange, va sfarsi ca si alte produse esuate ale companiei, cum ar fi Buzz si SearchWikis.

Multi ar spune ca reteaua este deja un produs de succes, daca tinem cont de faptul ca 20 de milioane de utilizatori au deja cont de Google +.

Dar aproape toti acestia sunt persoane care aveau deja o relatie cu Google, nu care cautau cu tot dinadinsul sa-si extinga "viata" online.

Chiar daca faptul ca Google se foloseste de baza de utilizatori deja existenta pare o strategie desteapta, rezultatele acestei migrari vor fi limitate.

Batalia dintre retelele sociale are ca miza cresterea atentiei consumatorilor pentru mediul online.

Adaugarea unei extensii motorului de cautare nu il va salva pe Google de atacul viitor al lui Facebook.

Asadar, strategia de business bazata pe imbunatatirea si extinderea produselor de baza poate da efecte imediate, dar doar pe termen scurt.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook, #gmail, #google, #microsoft, #retea sociala , #stiri Facebook