Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google +, sortit esecului?

Google +, sortit esecului?

Google+ a generat un mare buzz in lumea tech, iar miza este cu siguranta mare, motiv pentru care CEO-ul Google, Larry Page, a tinut sa precizeze ca este incantat de feedback-ul primit. Testul final al Google+ va consta in atragerea utilizatorilor. 

In acel moment vom vedea daca Google+ poate rivaliza cu Facebook sau este doar un alt pion pe tabla de sah. In acest moment, analistii de pe piata IT spun ca semnele prevestesc un mare fiasco din partea Google+.

Legea lui Reed arata ca valoarea retelelor sociale depinde de implementarea grupurilor, nu doar de modul in care sunt realizate legaturile intre indivizi.


Aceasta lege explica de ce Faceboook bate MySpace si de ce Google + nu va invinge atat de usor Facebook.


In ciuda farmecului sau vizual si al gradului ridicat de confidentialitate, Google+ este mai slab in ceea ce priveste formarea grupurilor.


Google+ a fost prezentat intr-o aura de exclusivitate intrucat inregistrarea in reteaua sociala se poate face doar pe baza de invitatie de la alt utilizator.


Insa, aceasta tehnica de inscriere nu are de-a face cu prietenii. Invitatii devin utilizatori fara a avea o relatie deosebita cu persoana care i-a invitat.


In schimb, utilizatorii folosesc Google Circles pentru a stabili cui vor impartasi informatiile personale.


Informatiile si pozele postate pot fi impartasite doar in momentul in care cercurile a doi utilizatori se suprapun. Aceasta capacitate de organizare seamana cu modul de gestionare al feed-urilor Twitter decat cu un atac direct la Facebook.


Lipseste insa conceptul de "cercuri comune", comunitati de interes permanente la care utilizatorii aleg sa se alature.


Un grup Facenook este un cerc comun. O aplicatie sociala, cum ar fi Farmville, Mafia Wars sau Scrabble, in cazul in care intra in contact cu alti utilizatori, este un cerc comun.


O pagina de fan, cum ar fi cele 10 milioane de oameni care s-au alaturat Cola Cola este un cerc comun. Nici unul din aceste tipuri de cercuri nu sunt valabile pe Google+.


Cercurile comune numite si subgrupuri aduc utilitate retelelor sociale si determina angajamentul utilizatorului.


Cu cat o retea sociala este mai performanta in realizarea subgrupurilor, cu atat mai multi utilizatori i se vor alatura


Astfel, retelele sociale cu cel mai mare grad de utilitate vor domina piata. Cele mai eficient retele sociale sunt cele precum Facebook care externalizeaza formarea grupurilor la useri.


Facebook a stiut sa puna accentul pe grupuri fiindca a inteles ca oamenii se duc acolo unde prietenii se intalnesc.


Google + a mizat pe confidentialitate. Astfel, noua retea sociala a lui Page pare ca a ramas paralizata intr-o lupta cu Facebook.


Cu multa rabdare si cu mult buzz, Google + mai are o sansa. Insa, trebuie sa invete Legea lui Reed.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2512 ori