Facebook sustine economia SUA - Studiu

Marti, 20 Septembrie 2011, ora 14:17
1930 citiri
Facebook sustine economia SUA - Studiu

Facebook este responsabil pentru crearea a aproximativ 182.000 de joburi in SUA, asta traducandu-se in sume intre 12.19 si 15.71 miliarde de dolari pentru economia americana in ultimul an, potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Universitatea Maryland.

"Descoperirea noastra vine ca o confirmare la ideea ca platformele de socializare au creat o noua industrie infloritoare. Pe masura ce Facebook si alte platforme se dezvolta, vom continua sa vedem o crestere pe piata muncii si o serie de reactii in lant ale acestui avans in economia SUA", a declarat Il-Horn Hann, director al Centrului Smith pentru Inovatie digitala, din cadrul universitatii, citat de Digital Trends.

In plus, efectul Facebook vazuta ca un proces ciclic, unul care va grabi crearea de noi joburi pe diferite piete.

Hann sustine ca joburile create cu ajutorul Facebook stimuleaza crearea de joburi aditionale in alte sectoare ale economiei SUA.

"Joburile primare sunt create la firmele furnizoare pentru dezvoltatorii de aplicatii. Joburile secundare sunt create ca rezultat al cheltuielilor de uz casnic bazat pe venitul castigat atat de angajatii dezvoltatorilor de aplicatii, cat si de angajatii firmelor care furnizeaza servicii dezvoltatorilor de aplicatii", declara Hann.

Vestea vine chiar inainte ca Facebook sa isi inceapa conferinta anuala F8 pentru dezvoltatori, care pare sa prezinte cateva imbunatatiri pe site si sa le ofere dezvoltatorilor noi si noi oportunitati.

Efectul Facebook, sub lupa

Concluzia a fost formulata prin aprecierea numarului de dezvoltatori de aplicatii existente, dar si a numarului mediu de utilizatori care acceseaza aplicatiile Facebook zilnic. Aceste estimari sunt suficiente, potrivit raportului, pentru a aproxima cati oameni lucreaza pentru dezvoltatori.

Aceste calcule sunt nesigure, insa, spun specialistii care sunt sceptici inclusiv la "efectul de inmultire", metoda utilizata pentru a afla care este reactia in lant pe care economia bazata pe aplicatii a avut-o.

Companiile au in mod cert ceva de castigat din promovarea lor pe platformele de socializare care le fac mai vizibile si mai atractive pentru candidatii talentati. In plus, atat Facebook cat si Google au platit sume imense pentru a face lobby guvernului american pe tema sensibila a joburilor in SUA.

In acelasi timp, continua schimbare a pietei muncii si impactul companiilor de Internet asupra ei reprezinta un adevar incontestabil.

Mark Zuckerberg, CEO Facebook, declara la inceputul verii ca Facebook si-a atins obiectivele de a conecta itnre ei oamenii si ca acum vrea sa construiasca si sa integreze aplicatii pe baza acestei realizari. Acesta este momentul in care dezvoltatorii intra in joc.

Daca vorbim despre puterea Facebook de a crea joburi, ar trebui sa ne gandim si la capacitatea sa de a anihila pozitii.

O serie de joburi au devenit invechite de cand Facebook a intrat pe piata americana, in 2004. Chiar daca nu se poate spune sigur daca disparitia acestor joburi este direct legata de Facebook, site-ul a acut un efect imens asupra culturii socio-economice americane.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#efectul facebook, #facebook, #facebook joburi sua , #stiri Facebook