Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Facebook se reinventeaza

Facebook se reinventeaza

Cea mai mare retea de socializare online va suporta schimbari majore, ce vor fi facute publice in cadrul conferintei f8, organizata de Facebook.

Desi reprezentantii Facebook inca nu au anuntat oficial nicio imbunatatire, voci din piata IT&C si-au format o idee asupra a ceea ce urmeaza sa se intample cu reteaua care numara 400 mil de membri activi, potrivit MoneyCnn.com.

Schimbarea care va genera cele mai multe controverse se refera la faptul ca Facebook ar putea sa furnizeze altor site-uri informatii personale ale utilizatorilor.

Aceste site-uri ar urma sa foloseasca informatiile pentru a-i afisa unui utilizator care dintre prietenii sai de pe Facebook au citit acelasi articol ca si el.

Unii critici si-au exprimat deja ingrijorarea in ceea ce priveste implicatiile unui astfel de serviciu, la nivelul intimitatii utilizatorului. Un program similar al Facebook, botezat Beacon, a fost inchis in 2009, tocmai pentru ca functiona pe aceleasi principii.

Expertii citati de MoneyCnn.com spun ca cei de la Facebook trebuie sa se gandeasca la cateva argumente puternice pentru a evita esecul Beacon si pentru a atrage clienti increzatori.

In ciuda unui feedback negativ pana acum din partea userilor, sistemul face parte dintr-o strategie complexa a managementului care vrea o extindere dincolo de site-ul facebook.com.

Ce vrea sa mai schimbe Facebook

Un buton universal de "like": o schimbare care va fi vizibila foarte curand este aparitia butonului "like" si pe alte site-uri, in afara facebook.com.

Utilizatorul comun de Facebook este obisnuit cu utilizarea acestui buton, care arata celorlalti prieteni cand apreciaza un link, o poza sau un video.

Localizarea: ca si Twitter, Facebook a fost pana acum cu un pas in urma in ceea ce priveste serviciile de adaptare a continutului la localizarea utilizatorului fata de competitori precum Foursquare sau Gowalla.

In urma conferintei de miercuri, expertii se astepta ca Facebook sa recupereze terenul pierdut.

Daca Facebook va lansa cu succes un serviciu care afiseaza comentarii despre anumite locuri, acesta se va dovedi folositor atat utilizatorilor - care pot profita de recenziile de locuri sau evenimente - dar si companiilor care vor sa targeteze acei utilizatori, pentru a le servi reclama.

Cautarea in timp real: printre cele mai asteptate anunturi la conferinta f8 este cautarea in timp real a posturilor Facebook pe siteuri externe. Utilizatorii vor putea cauta posturi, linkuri, poze sau filme ale prietenilor din Facebook, direct pe Google sau Facebook.











Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1829 ori
Citeste mai multe despreconferinta f8 facebook retea sociala twitter