Facebook: numarul de clienti de publicitate s-a triplat

Marti, 23 Iunie 2009, ora 09:38
1639 citiri
Facebook: numarul de clienti de publicitate s-a triplat

Cel mai popular site de social networking din lume, Facebook, spune ca sistemul sau de reclama online concurent cu Google Adsense are un numar de clienti de trei ori mai mare decat anul trecut. Sistemul de publicitate online realizat de Facebook este dedicat in special companiilor mici si medii care vor sa se promoveze pe acest site.

Reclamele Facebook permit pe linga text si link inserarea unor mici poze. Prin acest sistem se fac in special reclame la mici afaceri personale, vanzari online de diverse produse si servicii. Oficialii companiei nu au dat multe detalii despre incasarile realizate astfel.

"Avem un flux de bani in crestere continua", a declarat unul dintre managerii companiei. Serviciul este util pentru ca targeteaza oamenii in functie de propriile profile, interese si discutii. "Ai acces la o diversitate de oameni, iar targetarea este foarte buna, datorita profilelor", a spus oficialul site-ului.

"Acest sistem permite in special afacerilor locale sa aiba un succes deosebit cu bani mai putini", a explicat el. Facebook continua sa creasca ca si audienta, in ciuda crizei economice. Este o perioada dificila, cand si Google are probleme sa isi creasca audienta, spun analistii.

Google Adsense nu a gasit deocamdata calea spre iesirea din criza. Cel mai iubit motor de cautare din lume a raportat in aprilie prima scadere din istoria sa comparat cu trimestrul anterior. Sistemul automat de reclama Facebook a fost lansat in 2007. Noutatea, pe linga poza, este posibilitatea de a modifica anuntul in timpul derularii campaniei, pentru a corecta diversele probleme.

De asemenea se pot modifica unele cuvinte cheie, pentru o targetare mai buna. Anunturile apar in paginile de utilizator, in functie de profile, titlul are doar 25 de carcatere, iar textul are 135 de semne (poza este optionala). Facebook a inceput sa angajeze personal de vanzari care sa se ocupe de clientii importanti.

Sistemul Engagement Ads permite adaugarea unor reclame video, iar utilizatorii doritori pot deveni fani ai unui brand sau produs. Facebook deruleaza si reclame oferite printr-un parteneriat cu Microsoft. "Cred ca se bucura atata timp cat sunt pe val", a declarat un analist.

Cei din domeniu estimeaza ca veniturile Facebook ar putea creste anul acesta cu pina la 70%. Audienta Facebook a depasit MySpace, ajungand la 70,3 milioane de utilizatori, conform ComScore.

In cea mai importanta tranzactie online din lume, grupul rus Digital Sky Technologies a investit 200 de milioane de dolari in Facebook, pentru 2% din actiunile site-ului, ridicand valoarea companiei la 10 miliarde de dolari.

Microsoft a investit circa 240 de milioane de dolari in 1,6% din Facebook.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook, #twitter , #stiri Facebook