Facebook in China: Inca nu, dar ce-ar fi?

Sambata, 08 Septembrie 2012, ora 10:01
2977 citiri
Facebook in China: Inca nu, dar ce-ar fi?

Facebook, cea mai mare retea sociala din lume, care are in prezent peste un miliard de utilizatori, a tatonat terenul de mai multe ori, dar marele zid chinezesc de pe Internet a tinut-o la distanta.

Jayne Leung, directorul Facebook pentru America de Nord, a declarat recent in cadrul unei conferinte, ca reteaua sociala nu are niciun plan de lansare in China, potrivit Mashable.

Au exista mai multe zvonuri ca Facebook urmeaza sa intre pe piata din China, inca din 2007, cand compania a inregistrat domeniul Facebook.cn. La inceputul acestui an, directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, a vizitat China in vacanta, alimentand speculatiile ca este in discutii pentru lansarea retelei in aceasta tara.

Retelele autohtone prospera

Pentru Facebook, China reprezinta o oportunitate de extindere rapida. Tara are in mod curent peste 500 de milioane de utilizatori de Internet, adica jumatate din cati utilizatori are Facebook. Totusi, orice planuri de lasnare in China au fost impiedicate de faptul ca guvernul chinez a blocat accesul la reteaua Facebook inca din 2008.

In timp ce unii utilizatori chinezi au gasit modalitati de a se conecta la retea, majoritatea s-au reorientat spre retele sociale locale, precum Sina Weibo, care "joaca" dupa regulile cenzorilor chinezi.

China este ca o nuca tare si greu de spart pentru Facebook, fiind o tara incapatanata, care vrea sa-si impuna propriile-i reguli pe Internet. Pana acum i-a reusit, nu mai putin de 2.600 de website-uri fiind interzise in China, inclusiv servicii si produse ale Google, YouTube, Twitter sau WordPress.

In timp ce Facebook este tinuta deoparte de China, in interiorul tarii si a marelui "Firewall", retelele sociale prospera. Renren are peste 154 de milioane de utilizatori, iar Sina Weibo peste 300 de milioane de utilizatori.

Intr-un interviu pe care l-a acordat anul trecut, Mark Zuckerberg declara ca strategia companiei este de a "inconjura si cuceri".

"...exista atat de multe locuri in lume unde ne putem conecta cu si mai multi utilizatori in mod facil, fara sa fie nevoie sa ne confruntam cu acele intrebari grele, incat cred ca o regula simpla de business ar fi: daca faci lucrurile simple mai intai, pe urma poti progresa cu adevarat".

In acelasi timp, Facebook era in cautare de programatori chinezi si cumpara diverse marci chineze, potrivit Forbes. Facebook inca n-a reusit, nici sa inconjoare China, nici s-o cucereasca. Si, pana la urma, se pune intrebarea fireasca: are nevoie Facebook de China, pe termen lung?

#lansare Facebook China, #interzicere Facebook China, #utilizatori Facebook China , #stiri Facebook