Facebook ia masuri impotriva reclamelor inselatoare

Vineri, 06 Decembrie 2019, ora 10:07
2764 citiri
Facebook ia masuri impotriva reclamelor inselatoare
Foto: Pixabay

Ca urmare a eforturilor depuse pentru a se asigura ca utilizatorii sai sunt in siguranta si pentru a combate abuzurile in platforma de reclame, Facebook a intentat azi, in California, un proces impotriva unei companii si a doua persoane fizice. Acestea au incalcat Termenii si Politicile de publicitate, folosind malware pentru a compromite conturile de Facebook ale utilizatorilor si pentru a rula reclame inselatoare care promovau bunuri precum marfuri contrafacute si pastile pentru slabit.

Prin procesul intentat, Facebook isi propune sa traga la raspundere compania ILikeAd Media International Company Ltd. si pe Chen Xiao Cong si Huang Tao pentru crearea de malware, comiterea de acte de inselaciune cu scopul de a-i face pe oameni sa il instaleze, compromiterea conturilor de Facebook ale utilizatorilor si apoi folosirea acestora pentru a rula reclame inselatoare pe platforma.

Inculpatii au folosit pentru unele dintre reclamele lor imagini cu celebritati, pentru a-i incuraja pe oameni sa dea click pe acestea, o practica cunoscuta sub numele de "celeb bait". In unele cazuri, acestia au folosit si o tehnica cunoscuta sub numele de "cloaking". Prin intermediul acestei practici, inculpatii au ascuns in mod voit adevarata pagina de destinatie a link-ului din reclame, afisand doua versiuni diferite ale acesteia: o versiune in sistemele Facebook si o alta versiune pentru utilizatorii platformei.

Procesul de identificare si tragere la raspundere a organizatiilor si persoanelor responsabile de "cloaking" este cunoscut ca fiind unul foarte dificil, pentru ca de multe ori aceste actiuni sunt foarte complexe si bine organizate. Din acest motiv, pana in momentul de fata, nu au avut loc multe actiuni legale similiare. In cazul actual, Facebook a rambursat costurile utilizatorilor afectati si a venit in sprijinul lor pentru a-i ajuta sa isi securizeze conturile.

Pentru a-i proteja pe utilizatorii care folosesc aplicatiile companiei si pentru a pune capat tehnicilor de acest tip, Facebook va continua sa depuna eforturi pentru a identifica astfel de comportamente rau intentionate si pentru a lua masuri impotriva incalcarii politicilor de pe platforma. Crearea unor consecinte concrete pentru cei care comit acte de inselaciune in randul utilizatorilor si folosesc tehnici de tip "cloaking" este o componenta importanta a demersurilor de a mentine integritatea platformei.

Articol realizat de Jessica Romero, Director of Platform Enforcement and Litigation si Rob Leathern, Director of Business Integrity

#Facebook reclame inselatoare , #stiri Facebook