Facebook: 300 de milioane de utilizatori inseamna afaceri profitabile

Joi, 17 Septembrie 2009, ora 19:41
2441 citiri
Facebook: 300 de milioane de utilizatori inseamna afaceri profitabile

Cel mai popular site de social networking a anuntat ca este pe profit odata ce a atins pragul de 300 de milioane de utilizatori, iar analistii fac deja scenarii in privinta modelului de business pe care il va adopta pe viitor Facebook.

Desi are in mod clar un succes deosebit, Facebook a crescut in ultimele luni mai rapid decat site-urile competitoare, totusi ramane deocamdata de gasit un model de finantare care sa fie eficient si sigur. Facebook a introdus reclamele cu plata, dar deocamdata nu are un venit garantat. Totusi, oficialii companiei au precizat ca fluxul de bani generat este suficient pentru a acoperi cheltuielile site-ului, iar pe viitor se vor face investitii pentru mentinerea cresterii serviciului (servere, hosting, suport etc).

Analistii spun ca anunturile legate de posibilitatile de finantare sunt un semn pozitiv si ar putea ajuta compania sa se listeze la Bursa dupa modelul Google. Facebook a fost lansat de un grup de studenti la Harvard acum 5 ani si ar putea intra acum in randul marilor proprietati online, precum Yahoo sau Google.

In 2009 numarul de utilizatori s-a triplat, de la 100 de milioane anul trecut in septembrie, tocmai la 300 de milioane. De asemenea, Facebook are probabil cea mai mare populatie de utilizatori pe telefonul mobil, cea mai recenta cifra anuntata fiind de 65 de milioane de vizitatori mobili.

Facebook isi imbunatateste acum motorul de cautare online pentru a concura mai bine Google, iar pe lista managerilor urmeaza un sistem de plata pe Internet. Mark Zuckerberg, directorul executiv si cofondator al site-ului, a declarat ca, desi obiectivul de profitabilitate era 2010, el va fi atins la finalul trimestrului curent. Acest lucru inseamna ca oamenii chiar cheltuie bani pe site.

Oficialii Facebook au precizat ca atunci cand vorbesc despre banii castigati sunt incasari din serviciile oferite si nu bani de la investitori. Anul acesta, Facebook a primit o investitie de 200 de milioane de dolari de la Digital Sky Technologies, o firma din Rusia, care a ridicat valoarea site-ului la 10 miliarde de dolari.

Neoficial, compania are un venit anual estimat la 500 de milioane de dolari. Zuckerberg spune ca se cauta solutii pentru a face serviciile mai atractive si sa aduca mai multi bani. Analistii s-au grabit sa faca si cateva scenarii privind viitorul site-ului.

Una dintre directiile de dezvoltare ar putea fi cea de comunitate de gaming, social gaming fiind deja una din functiile principale ale site-ului. Poate ca urmatoarea generatie de jocuri extrem de populare va include link-uri spre profilurile Facebook si asa mai departe.

Publicitatea este una din solutiile de monetizare despre care se stie ca aduce bani, dupa cum a demonstrat Google, care creste de la trimestru la trimestru. Astfel, Facebook ar putea avea o politica mai agresiva de vanzari care sa aduca incasari mai mari.

Brandul fiind extrem de puternic, Facebook ar putea construi o multime de produse si servicii, precum telefoane mobile cu marca Facebook, aplicatii software Facebook, magazine retail in care sa se vanda diverse suveniruri.

Mai mult ca sigur, site-ul va putea sa se extinda pe teritoriul Google prin agregarea de stiri, includerea unui calendar de evenimente, documente online si toate celelalte. In fine, nu este exclus ca site-ul sa devina un esec.

La un moment dat cresterea se va opri, oamenii nu vor mai cheltui pe site si totul se va putea dovedi un esec, la fel ca multe altele. Dar pina atunci cu siguranta mai este destul.

#facebook, #internet, #social networking , #stiri Facebook