Facebook 2.0, intre inovatie si greseala

Duminica, 25 Aprilie 2010, ora 00:11
4503 citiri
Facebook 2.0, intre inovatie si greseala

Pe masura ce Facebook se apropie de jumatate de miliard de utilizatori, reteaua sociala poate concura cu gigantii Google, Microsoft sau Apple. Cu schimbarile anuntate la conferinta f8, compania lui Zuckerberg si-a prezentat intentia de a depasi limitele site-ului facebook.com.

Unele dintre aceste schimbari vor transforma intreg Internetul intr-un loc mai accesibil, insa altele ar putea sa nu fie pe placul utilizatorilor.

Un Internet mai social

La baza modificarilor facute de Facebook sta ideea ca Internetul ar trebui sa fie mai "social".

Daca un utilizator scrie o recenzia unui spectacol pe un site specializat, prietenii lui nu vor sti despre cronica, decat daca va fi publicata si pe wall-ul Facebook.

Internetul este inca segmentat si impartit, fara o cale clara de a agrega activitatea unui utilizator de pe toate site-urile pe care le viziteaza.

Optiunea Open Graph va schimba acest lucru. Daca intri pe Yelp.com, vei putea vedea ce restaurante sau baruri au fost vizitate de prietenii tai de pe  Facebook, fara a fi nevoit sa-si accesezi contul pe facebook.com.

Un Internet mai accesibil

Butonul universal "Like" va aparea pe toate site-urile si va avea functionalitati de social bookmarking. Daca iti place un articol dintr-un site de stiri, vei putea sa-l adaugi rapid pe wall-ul tau de pe Facebook, apasand pe butonul "Like" din acel site.

In acest fel, Facebook va deveni platforma care integreaza intr-un singur loc toate experientele imprastiate ale unui utilizator, pe  Web.

O comunitate mai clara

O alta noutate se refera paginile de Comunitate, care se creeaza in jurul unui subiect de discutie sau al unei idei si nu in jurul unui brand sau  personalitate.

O alternativa mai buna la Google Docs

La aceeasi conferinta, Facebook a anuntat parteneriatul cu Microsoft pentru crearea unui serviciu care sa rivalizeze Google Documents. Docs.com permite  utilizatorilor Facebook sa editeze online documente sau prezentari si sa le impartaseasca cu prietenii lor.

Schimbarile prezentate de Facebook nu au fost doar pozitive, ridicand semne de intrebare la capitolul "intimitate".

Aplicatii care stiu prea multe

Aplicatiile Facebook vor putea accesa mai multe informatii personale ale utilizatorilor: orasul, ce le place si ce nu, muzica si filmele preferate. Acestea  vor putea fi folosite ca tinta pentru campaniile de publicitate.

Informatiile pe care utilizatorii le-ar dori private pe Facebook s-ar putea sa ii urmareasca pe toate celelalte site-uri si viceversa.

Scopul Facebook, dupa noile integrari, este sa transforme Internetul intr-o mare retea sociala. Insa cei de la Facebook scapa din vedere faptul ca un utilizator vrea sa isi  separe activitatile pe retele sociale diferite: prietenii de pe Facebook nu sunt aceiasi cu cei de pe Twitter, sau de pe Linkedin.

Facebook incearca sa sparga limitele dintre grupurile sociale, insa acele limite aveau rostul lor. Prietenii apropiati erau separati de cei online, carora nu  vrei sa le impartasesti totul despre tine.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#f8, #facebook, #greseala, #inovatie, #zuckerberg , #stiri Facebook