De ce vrea Facebook sa scape de userul anonim

Marti, 02 August 2011, ora 17:51
3023 citiri
De ce vrea Facebook sa scape de userul anonim

"Sfarsitul anonimatului" in mediul online ar putea fi o afacere extrem de profitabila pentru giganti precum Google, Facebook si chiar LinkedIn. Argumentele pacifiste par sa intre intr-un con de umbra, in fata ipotezelor care prezinta o miza financiara considerabila pentru posesorii celor mai mari baze de date din lume. 

Randi Zuckerberg a creat o adevarata valva saptamana trecuta cand a declarat ca anonimitatea trebuie sa dispara din randul utilizatorilor de Internet.

Se pare, totusi, ca motivul pentru care marile retele insista sa impuna o lume in care identitatea online este autentica si verificata nu este o simpla lupta impotriva pacalelilor online si a comportamentului neadecvat.

Publicatia Techcrunch  vorbeste despre o posibila implicatie financiara: o mare parte din motivatia companiilor pentru a introduce o astfel de limitare provine de la potentialul comercial pe care dezvaluirea identitatii online o are pentru retea.

Parerile sunt impartite, cand vine vorba despre identitatea sau anonimitatea online. Exista argumente puternice pentru construirea unui mediu online dominat de prezente autentice, in aceeasi masura in care exista argumente si in sensul in care se doreste pastrarea dreptului de a interactiona liber, fie sub protectia anonimatului, fie prin pseudonime.

Niciuna dintre aceste puncte de vedere, insa, nu abordeaza adevarata problema in acest context: faptul ca, pentru retele precum Facebook, interesul principal este ca utilizatorii sa fie incurajati sa isi dezvaluie adevarata identitate, astfel incat compania sa isi sporeasca puterea tranzactiilor online.

Ce avantaje ar avea Facebook din “eradicarea” userului anonim

Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, stie care sunt prietenii si familia noastra, care sunt interesele noastre, dar si alte date personale, in functie de darnicia fiecaruia in a oferi informatii pe profilul propriu.

In timp ce avem deschis profilul de Facebook in browser sau in timp ce deschidem aplicatiile Facebook pe telefon, diferite reclame vor incepe sa apara, in functie de anumite variabile.

Astfe, accesarea unei aplicatii mobile Facebook intr-un complex de magazine poate parea utila, din moment ce ne ajuta sa localizam sa decidem ce produse vrem si chiar sa facem tranzactii intr-un timp foarte scurt.

Facebook ar putea usura vieti si ar putea castiga bani buni din asta

In acest sens, Techcrunch ridica problema unei transformari a identitatii autentice intr-un element care ar putea face parte din schimburile comerciale si chiar din procesul de plata a unor obiecte si servicii.

Drept exemplu, publicatia prezinta situatia ipotetica in care utilizatorul cumpar bilete de avion online cu un simplu click pe un buton Facebook plasat pe pagina web a companiei aeriene, accesata de pe telefonul mobil.

Majoritatea utilizatorilor ar fi de acord sa “sacrifice” o parte din identitate si sa renunte la anonimitate daca, in schimb, ar putea sa cumpere diferite lucruri pe baza informatiilor personale oferite la crearea unui cont.

Achizitionarea unu bilet de avion, etapa de check-in si alte verificari necesare inaintea unui zbor ar putea fi scutite, iar asta ne-ar scuti de o gramada de bani si timp pierdut.

Desigur, pentru a face asta Facebook ar trebui sa introduca sisteme riguroase de verificate a identitatii si conectarea lor cu sistemele de plati din lumea reala.

Comprimarea acestor pasi necesari intr-o tranzactie si eficientizarea comertului se poate realiza doar prin dezvaluirea identitatilor online.

Chiar daca argumentele oficiale ale Facebook sunt cele care sustin o intentie de a avea un mediu online mai “curat”, unii ar putea suspecta aparitia unei oportunitati intalnite de Facebook, judecand dupa baza solida de date pe care o detine si contravaloarea identitatilor autentificate.

In timp ce viata noastra ar parea mult mai usoara, iar sistemul traditional de comert ar cunoaste o accelerare sensibila, Facebook ar putea beneficia de cate o bucatica din fiecare tranzactie financiara.

Baza de date Facebook, o “mina de aur” intr-o noua economie

Pe masura ce se va realiza aceata “curatenie” online, identitatile autentice vor juca un rol foarte important in aceste schimburi economice intre retele si diferite companii care ofera produse sau servicii.

Daca socializarea online din ultimul deceniu va dobandi intr-adecar o valoare economica masiva, site-uri precum LinkedIn sau Facebook nu vor ezita sa utilizeze intr-un fel sau altul datele colectate de la utilizatori.

Adevaratul potential de business al acestor tipuri de companii sta in capacitatea de a verifica si autentifica identitatile noastre astfel incat toata lumea sa aiba de castigat.

Astfel, utilizatorii beneficiaza de experiente amuzante online, creeaza o legatura intre viata personala si cea profesionala, castiga bani si scapa de stres, generand in schimb o putere imensa retelelor e socializare intr-un nou tip de comert extrem de profitabil.

#facebook, # anonim online, # user anonim, # utiliztor facebook , #stiri Facebook