De ce noul produs Facebook nu va avea succes in corporatii

Marti, 18 Noiembrie 2014, ora 08:38
2492 citiri
De ce noul produs Facebook nu va avea succes in corporatii
Foto: Entrepreneursky

Facebook a anuntat ca se pregateste sa intre in concurenta cu LinkedIn, Google Drive, Outlook al Microsoft si Yammer cu o versiune ce poate fi folosita mai usor la locul de munca.

"Facebook at Work" este un nou produs ce va permite utilizatorilor sa poata comunica cu colegii de serviciu, sa poate folosi contactele "de serviciu" si sa poata colabora asupra diferitelor documente necesare la slujba. Este normal ca Facebook sa vrea sa intre si pe alte piete, insa este mai greu sa ajunga si pe cea a corporatiilor, apreciaza ZDNet.

Noul produs va arata ca Facebook-ul "standard" - inclusiv cu un flux de stiri si grupuri - insa, conform unor surse apropiate companiei, ideea este separarea contului personal de cel de serviciu.

Aceasta miscare este logica pentru gigantul de social networking. Lansarea unei astfel de versiuni poate stimula veniturile obtinute din publicitate si poate oferi companiei o noua piata valoroasa. Insa nu va fi usoara intrarea in lumea corporatista.

La nivel personal, profilurile publice trebuie sa fie cat mai sigure cu putinta, iar utilizatorul poate decide sau nu cine ii vede postarile si informatiile din acest cont.

Insa la nivelul locului de munca, unde trebuie pastrata o imagine buna din punct de vedere profesional, ascunderea datelor din profilul personal poate fi extrem de importanta. Un profil profesional poate rezolva problema, insa aceasta o face, deja, LinkedIn.

De ce nu va avea succes Facebook in companii

Facebook, unde sunt tot felul de stiri, fotografii si pareri personale ale utilizatorilor, nu are acelasi impact, din punct de vedere profesional, ca LinkedIn, chiar daca Facebook va dezvolta un ecosistem propriu.

In plus, la birou, nimeni nu vrea sa fie suspectat ca a amanat o lucrare urgenta pentru ca a inceput o discutie cu prietenii de pe Facebook.

Acesta este chiar motivul pentru care Facebook si alte retele de social media sunt blocate in multe companii. Nu numai pentru ca navigarea pe Facebook pare neprofesionista si poate reduce productivitatea, dar contul profesional si cel personal trebuie sa ramana separate, cu cel din urma inchis in timpul orelor de serviciu.

Daca Facebook va fi acceptat in birourile firmelor, departamentele IT vor trebui sa deblocheze si sa permita utilizarea sa. Acest lucru ar da batai de cap pentru departamentele IT care vor trebui sa instaleze si sa foloseasca o aplicatie de monitorizare, iar daca cei de la Facebook nu isi vor sustine puternic ideea, multe companii nu vor vrea sa aiba parte de acesta.

"Amenintarea" Facebook

Dincolo de problemele ce ar putea sa apara in randul angajatilor, alte ingrijorari sunt aduse de stocarea si utilizarea datelor, dar si de potentialele amenintari informatice.

De multe ori, Facebook a fost criticata de manipularea datelor utilizatorilor. Un incident memorabil a fost acel experiment social in care reteaua de social media a modificat starea emotionala a aproximativ 700.000 de utilizatori - prin feed-uri false - pentru a vedea in ce masura ar putea fi controlata "molipsirea" emotionala.

Insa Facebook a invatat lectia, in urma masurilor luate de mai multe companii, care au blocat reteaua de social media in propriile lor birouri, dupa ce acest experiment social a iesit la iveala. Iar Facebook nu va efectua experimente similare in viitor pe comunitatea de afaceri.

Pe langa acest experiment, Facebook mai are si alte probleme, una dintre ele fiind plangerile impotriva tehnologiei sale de recunoastere faciala.

In lumea corporatiilor, protectia datelor si a intimitatii sunt de maxima importanta. Daca va fi adoptat Facebook at Work de mediul de afaceri, gigantul social media va trebui sa aiba mare grija de informatiile confidentiale. Avand in vedere faptul ca Facebook a trecut peste intimitate, exista deja o scaderea a increderii dintre companie si mediul de afaceri - si acesta nu este un obstacol care poate fi depasit cu usurinta.

Desi recentele schimbari din setarile de confidentialitate implicite ale Facebook pot remedia o parte din problemele mai vechi - o miscare pe care Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a numit-o o "schimbare culturala importanta" pentru companie - s-ar putea sa nu fie indeajuns, mai ales atunci cand deja exista solutii mai sigure si mai profesionale pe piata.

#Facebook corporatii, #Facebook cont serviciu, #Facebook la serviciu , #stiri Facebook