De ce este important brandul personal

Luni, 16 August 2010, ora 16:34
1715 citiri
De ce este important brandul personal

Branding-ul nu este necesar doar pentru celebritati sau companii cu renume. In ziua de azi, reputatia ta se raspandeste rapid pe Internet, datorita motoarelor de cautare si a blogosferei. 

Chiar si faptul ca nu apari printre rezultatele motoarelor de cautare spune ceva despre persoana ta, potrivit money.cnn.com.

In acest context este absolut necesar sa iti controlezi cu atentie imaginea profesionala, sustin specialistii in HR.

Iata cateva modalitati de promovare activa a brandului propriu pentru a intra in vizorul companiilor importante din industrie si a avansa in cariera.

Stabileste-ti propria “marca”

Pentru inceput, incearca sa-ti dai seama cum esti perceput cautandu-ti numele pe Google.

Gandeste-te cum ai vrea sa fii vazut de catre angajator.

Axeaza-te pe ceea ce te face unic, pe abilitatile si cunostintele tale, pentru ca brandul personal ar trebui sa reflecte cariera pe care ti-o doresti, nu jobul pe care il ai, spun expertii in resurse umane citati de money.cnn.com.

Raspandeste informatii in mediul online

Este foarte probabil ca potentialii angajatori sa caute informatii online despre tine, asa ca trebuie sa faci tot posibilul ca primele rezultate sa comunice brandul personal pe care ti-l doresti.

Pentru inceput, asigura-te ca profilul de LinkedIn te prezita corect si ca nu este umbrit de cel de pe Facebook, avand in vedere faptul ca ambele apar printre primele in lista de rezultate.

Construieste un website pentru a te promova si mai departe.

Poti chiar sa construiesti un blog cu tema adecvata brandului tau.

Tine minte totusi ca un blog care nu este actualizat frecvent iti poate face mai mult rau decat  bine.

Poti aduce trafic pe site-ul tau postand comentarii pe alte bloguri si cerand back-link-uri.

In acelasi sens, poti posta link catre pagini din blogul tau pe profilul de Facebook sau Twitter.

Traieste brandul pe care il construiesti

Imaginea profesionala pe care vrei sa o construiesti trebuie sa se regaseasca si in mediul offline, de aceea trebuie sa iti asumi cateva roluri care sa iti imbunatateasca imaginea printre persoanele importante pentru cariera ta.

Daca spui despre tine ca esti un bun colaborator, ofera-te voluntar pentru diferite proiecte de grup.

Nu trebuie sa devii faimos, tot ce trebuie sa faci este sa fii observat de catre oamenii care trebuie sa afle despre tine, sustin expertii in HR.

#brand, #online, #personal, #promovare , #stiri Facebook