De ce a decazut Yahoo in ultimii cinci ani

Miercuri, 07 Septembrie 2011, ora 00:00
2094 citiri
De ce a decazut Yahoo in ultimii cinci ani

Concedierea lui Carol Bartz, CEO-ul de la Yahoo, este o decizie radicala a unui board de conducere acuzat in ultimii doi ani si jumatate ca este timid si ineficient.

Yahoo intampina in continuare aceleasi probleme pe care le avea si inainte de venirea in fruntea conducerii a lui Carol Bartz. Decaderea companiei Yahoo a inceput din iunie 2007. Afacerile scadeau si multi din directorii cheie plecau. Asa ca Terry Semel, CEO la vremea aceea, a fost concediat de boardul companiei. Patru ani mai tarziu, s-a intamplat acelasi lucru, personaj principal fiind Carol Bartz.

Bartz a incercat sa schimbe lucrurile rapid, renuntand la partile care nu erau esentiale business-ului, taind costuri, reorganizand activitatea companiei si externalizand o parte din operatiuni catre cei de la Microsoft. A parut insa ca a ramas fara idei pentru a relansa cu totul compania. Limbajul colorat si remarcile acide au fost acceptate la inceput, dar actionarii si, o parte dintre partenerii de afaceri s-au saturat de Bartz. In 2009, Yahoo ratase oportunitatile de a achizitiona Facebook si YouTube si pierdea cota de piata in fata lui Google si Facebook atunci cand venea vorba de  segmentul de piata profitabil al publicitatii pe motoare de cautare. In plus, deal-ul cu Microsoft a fost catalogat a fi catastrofal, la vremea aceea.

Yahoo a inceput sa nu mai fie privit ca un inovator in industrie si, in prezent, situatia e la fel de proasta ca in 2009 cu toate ca 600 milioane de utilizatori acceseaza serviciile Yahoo in fiecare luna iar valoarea pe piata este estimata la 16 miliarde de dolari.

Care sunt scenariile pentru Yahoo, in perioada urmatoare?
- Microsoft achizitioneaza in sfarsit Yahoo
- Yahoo incheie un parteneriat cu AOL
- Yahoo isi vinde asset-urile asiatice

#aol, #carol bartz, #facebook, #google, #yahoo , #stiri Facebook