Cum sa ramai "nepatat" pe Internet

Miercuri, 12 Ianuarie 2011, ora 15:53
2677 citiri
Cum sa ramai "nepatat" pe Internet

Reputatia pe care ti-ai creat-o in mediul online este deosebit de importanta. In ziua de astazi, o propozitie scrisa pe un un website pe care il credeai neimportant te poate lasa fara job. 

Un studiu citat de PC World arata ca 70% dintre recrutorii americani au luat decizia finala de angajare sau respingere dupa ce au studiat reputatia online a candidatilor. Cu toate acestea, numai 7% dintre americani consindera ca imaginea pe care o au in mediul virtual este importanta.

La fel ca un recrutor in cautare de noi talente pentru o companie, un potential client cauta informatii despre mai multe companii, incercand sa o aleaga pe cea potrivita. Alegerea se face tot pe baza reputatiei online, de aceasta data a companiei.

Ignorarea imaginii create pe Web nu a fost niciodata mai periculoasa.

Dar a devenit chiar atat de importanta, incat merita sa platesti pentru curatarea ei?

Companiile de management al reputatiei au inceput sa fie prezente intr-un numar tot mai mare pe Internet. Cele mai multe dintre ele se lauda cu o rata de succes de 100%, la care ajung folosind "tehnologii speciale".

Cu toate acestea, userii trebuie sa stie ca nu exista vreo metoda magica de a sterge continut de pe Internet.

Odata ce o informatie este uploadata pe Web, este imposibil pentru utilizator sau companine de management al reputatiei sa o elimine, fara a cere ajutorul administratorului site-ului unde a aparut informatia respectiva.

Si mai greu este sa elimine acele date de pe motoarele de cautare, dintre care cel mai vizitat este Google, deoarece acestea au un sistem de memorie "cache", care stocheaza versiuni de rezerva ale paginilor web.

Siteuri precum Internet Archive's Wayback Machine pot oferi imagini ale website-urilor, inca de la inceputul anilor '90.

Daca nu ai loc in buget pentru a angaja o firma care sa se ocupe de reputatia ta, sau daca ai studiat oferta si ai ajuns la concluzia ca nu merita banii, poti sa incepi sa iti "speli" singur imaginea virtuala.

Iata cateva sfaturi, date de expertii citati de PC World.

Detecteaza toate locurile in care apar informatii despre tine

Primul pas este intotdeauna motorul de cautare, fie ca este Google sau Bing. Cauta dupa numele companiei, al tau, sau dupa cuvinte-cheie conexe. Noteaza fiecare comentariu negativ la adresa ta.

Cautari pe retele de socializare

Cuvinte grele care ti-ar putea afecta imaginea pot aparea foarte simplu si pe social media, Facebook sau Twitter, pe site-uri de review-uri, Yelp sau Kudzu, sau pe site-uri care incurajeaza plangerile consumatorilor.

Foloseste alertele

Seteaza alerte care sa iti atraga atentia de fiecare data cand cineva iti publica numele. Google Alerts iti trimite un raport zilnic cu site-urile care au continut nou care face referire la tine.

Actioneaza

Dupa ce ai colecta sursele care contin date cu conotatii negative lipsite de argument la adresa ta, contacteaza administratorii site-urilor si explica-le de ce acel continut nu este relevant.

Daca insa exista recenzii carora dreptatea le apartine, incearca sa iti faci cont pe acel site si sa raspunzi prin oferirea de scuze si metode de rezolvare a problemei semnalate.

Oricat de tentant ar parea, nu insulta niciodata un alt user sau potential client.

De asemenea, nu incerca sa publici contra-review-uri care sa descrie o imagine fantastica a ta. In cazul in care vei fi descoperit, iti vei pierde orice urma de credibilitate ramasa.

#facebook, #google, #internet, #job, #online, #reputatie , #stiri Facebook