Cum arata viitorul social media

Miercuri, 08 Septembrie 2010, ora 12:19
1975 citiri
Cum arata viitorul social media

In ultimii cinci ani, retelele de socializare online au evoluat de la stadiul de simple comunitati "inchise" intr-un browser la o industrie de zeci de miliarde de dolari care se extinde rapid catre device-urile mobile. 

In acest context, urmatorii cinci ani anunta schimbari si mai importante. Rezultatul va fi vizibil in viata de zi cu zi, dar si in imaginea mai multor industrii care abia incep sa simta impactul social media.


Aportul tehnologiei



Expansiunea social media din ultimii ani nu s-a datorat numai ideilor inovatoare ale antreprenorilor si dezvoltatorilor de pe Web, ci a avut nevoie si de progrese mai putin vizibile pentru userul obisnuit.

Cresterea Youtube, pe care multi il considera cea mai mare inovatie in materie de social media din ultimii 10 ani, nu ar fi fost posibila fara conexiunile broadband si fara ajutorul Flash 7.

In mod asemanator, cresterea popularitatii aplicatiilor mobile nu ar fi fost posibila fara retelele care sa atinga viteze mari de transfer.

Specialistii spun ca pana in 2013, conexiunile bradband mobile vor atinge 1 miliard de utilizatori din intreaga lume.

Potrivit acelorasi specialisti citati de Mashable.com, cu cat va creste viteza de transfer a utilizatorului obisnuit, cu atat mai complexe vor deveni retelele de socializare.


Puternicii devin si mai puternici



Facebook are o baza de date ce depaseste 500 de milioane de utilizatori atat de diversi demografic, incat nici o alta retea nu se compara cu cea condusa de Zuckerberg. Sistemul Facebook Connect este pe cale sa devina cel mai intalnit sistem de log-in din Internet.

Youtube continua sa mentina un avans enorm fata de ceilalti jucatori din segmentul video online prin agresivitatea cu care isi inlatura competitorii cand inca sunt in faza de start-up.

Platforma de microblogging Twitter a devenit o forta formidabila strangand un ecosistem de peste 300.000 de aplicatii.


Noi frontiere pentru social media



Peisajul retelelor sociale este definit, in momentul actual, de o multitudine de aplicatii care ofera servicii, prin intermediul a miliarde de device-uri conectate la Internet.



In urmatorii cinci ani, sub greutatea WWW, televiziunea si radio vor suferi schimbari asemanatoare printului.

Internetul ne-a transformat deja pe toti in publisheri. In curand, continutul generat de utilizatori va avea acces si in sufragerie, prin intermediul televizoarelor conectate la Internet.

Blip.tv, o companie care a pariat deja pe acest trend, a raportat ca show-urile sale, care se transmit exclusiv online si pe device-uri conectate la Internet, sunt vazute de 100 de milioane de ori, in fiecare luna.

Set-top box-urile, dintre care cele mai cunoscute sunt Google TV si Apple TV, reinventeaza in mod constant modul de afisare al continutului online pe ecranul unui televizor.

Acelasi lucru se va intampla si cu radio-ul traditional. Ford a facut deja primul pas, permitand soferilor sa asculte muzica la radio direct de pe serviciul de muzica online Pandora.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook, #media, #retele, #social, #sociale, #twitter, #youtube , #stiri Facebook